میهن صنعت :

عدم وجود مدیریت یکپارچه در واردات خودرو به کشور

میهن صنعت : متأسفانه سیاست گذاری های واردات خودرو توسط افراد مختلف صورت می گیرد که منجر به تقسیم قدرت مدیریت در این راستا شده است در نتیجه افراد از منظر و دیدگاه خود به این امر نگاه خواهند کرد و تصمیم گیری نیز به شکل واحد صورت نخواهد پذیرفت .

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به عدم وجود مدیریت یکپارچه در واردات خودرو به کشور گفت : متأسفانه سیاست گذاری های واردات خودرو توسط افراد مختلف صورت می گیرد که منجر به تقسیم قدرت مدیریت در این راستا شده است در نتیجه افراد از منظر و دیدگاه خود به این امر نگاه خواهند کرد و تصمیم گیری نیز به شکل واحد صورت نخواهد پذیرفت .

حمیدرضا فولادگر افزود : عدم تصمیم گیری واحد در امور واردات ، رانت هایی را بوجود خواهد آورد و جلوگیری از رانت های ایجاد شده نیازمند به سیاستگذاری های واحد خواهد بود .

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی به عواقب عدم سیاستگذاری واحد در خصوص واردات اشاره کرد و اظهار داشت : در صورتیکه سیاستگذاری واحدی در خصوص واردات خودرو اعمال نشود قدرت تصمیم گیری در صنعت خودرو و عملکرد آن زیر سوال خواهد رفت .

رئیس کمیسیون اصل 44 در ادامه به واردات 144 دستگاه پورشه به ایران اشاره کرد و افزود : در صورت ایجاد رانت در واردات خودرو به ایران افراد سودجو در پی کسب منفعت خود وارد عمل خواهند شد همانطور که در پی واردات اخیر 144 دستگاه پورشه به ایران منافع شخصی  افراد به دور از توجه به کمبود در بخش هایی چون ناوگان حمل و نقل عمومی در اولویت قرار گرفته است .

حمید رضا فولادگر در در ادامه گفتگو با خبر خودرو در خصوص لزوم توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی خاطر نشان کرد : در حال حاضر کشور به توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی نیازمند است و تأمین این وسایل که برای عموم جامعه قابل استفاده است امری مهم و ضروری بشمار می رود .

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=22214
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه