«میهن صنعت» گزارش می دهد:

عرضه شاسی بلند الکتریکی IMx نیسان در سال 2020

خودروساز ژاپنی نیسان قصد دارد تا سال 2020 شاسی بلند تمام الکتریکی خود را روانه ی بازار کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، این محصول الکتریکی براساس کانسپت IMx Kuro ساخته می شود و بنا به گفته ی مدیر این شرکت، به یکی از نسخه های نمادین تاریخ نیسان تبدیل خواهد شد.

 این شاسی بلند الکتریکی از پلت فرم نسل جدید نیسان لیف بهره می برد، با تفاوت این که به یک پک باتری یون- لیتیومی با رنج مسافتی 30 مایل بر ساعت مجهز است.

مدیر برنامه ریزی نیسان طی مصاحبه خود در نمایشگاه پکن عنوان کرد: «این پروژه از اهمیت بسیاری برای نیسان برخوردار است و کانسپت IMx  نمادی از جابه جایی هوشمند است که در واقع یک خودروی الکتریکی است که از ویژگی های خودران بهره می برد.»

این خودرو در ابتدا در نمایشگاه خودرو توکیو به نمایش گذاشته شد اما نسخه ی به روزرسانی شده ی آن در سال جاری، در نمایش خودرو ژنو در معرض دید بازدید کنندگان قرار گرفت.

دو موتور الکتریکی برای این محصول ژاپنی در نظر گرفته شده که نسخه ی اول قادر به تولید 429 اسب بخار قدرت و 700 نیوتون متر گشتاور است اما جزییات موتور دیگر منتشر نشده است.

به علاوه، مدل IMx از سیستم کمک راننده ProPILOT این شرکت بهره برده که به منظور عملکرد خودران تعبیه شده است.

این محصول به معنای واقعی چشم انداز خودروهای آینده است. از دیگر فناوری های آینده نگرانه ی آن می توان به طراحی جالب سیستم فرمان اشاره کرد.

در صورت انتخاب سیستم  ProPILOT، فرمان به صورت خودکار به داخل داشبورد می رود و صندلی ها به عقب خم می شوند تا فضای بیشتری برای سرنشینان فراهم شده و آن ها حس راحتی بیشتری داشته باشند. زمانی که حالت رانندگی دستی انتخاب شود، فرمان و صندلی ها به حالت قبل باز می گردند و کنترل خودرو مجددا دست راننده خواهد بود.

در کابین خودرو یک صفحه نمایشگر الد به چشم می خورد که با حرکات چشم و دست راننده کار می کند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=151562
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه