«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

عرضه نسل جدید مینی هاچ به تاخیر افتاد

شرکت ب ام و از تاخیر در عرضه نسل جدید خودرو مینی هاچ به دلیل وضعیت تجاری نامشخص اتحادیه اروپا و انگلیس بعد از برگزیت خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، شرکت ب ام و از تاخیر در عرضه نسل جدید خودرو مینی هاچ به دلیل وضعیت تجاری نامشخص اتحادیه اروپا و انگلیس بعد از برگزیت خبر داد.

نسل سوم مینی هاچ در سال 2014 معرفی شد و قرار بود که نسخه جدید آن در سال 2022 یا 2023 در اختیار مشتریان قرار بگیرد اما سخنگوی این شرکت آلمانی اعلام کردکه عرضه آن با تاخیر مواجه است.

خودروهای مینی موجود در بازار براساس پلتفرم  UKL1  ب ام و ساخته می شوند و طول عمر این پلتفرم به دلایل هزینه و برگزیت افزایش یافته است.

اکثر خودروهای مینی نظیر مدل الکتریکی آن در کارخانه آکسفورد تولید شده و بیشتر قطعات آن از اتحادیه اروپا وارد می شود در حالی که انگلیس از اتحادیه اروپا خارج شده و تنها تا پایان سال 2020 قوانین قدیمی پابرجا بوده و برای توافق و قوانین تازه مذاکرات جدیدی نیاز است که می توان شامل وضع تعرفه های گمرکی باشد.

مینی هاچ و برخی دیگر از مدل های مینی و ب ام و تحت قراردارد در کارخانه VDL هلند ساخته می شوند و ب ام و بارها تاکید کرده در صورتی که واردات قطعات و کالا شامل تعرفه های گمرکی شود، تاسیسات خود را از انگلیس خارج می کند.

شرکت ب ام و پیش از این اعلام کرده بود که نسل بعدی خودروهای مینی هاچ به جای پلتفرم UKL1 از معماری جدید ب ام و که طی همکاری شرکت چینی گریت وال توسعه داده شده است، استفاده می کند.

علاوه براین، سخنگوی خودروساز آلمانی ب ام و پیش از این عنوان کرده بود که  اندازه مینی هاچ های تازه وارد کوچک تر شده است.

استفاده از پلتفرم جدید برای این خودروهای مینی نیازمند سرمایه گذاری در دو کارخانه آکسفورد و هلند است در حالی که ب ام و در تلاش برای کاهش هزینه و سرمایه گذاری بیشتر در بخش خودروهای الکتریکی و خودران است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=190693
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه