میهن صنعت :

عرضه کوچکترین موتور فورد به بازار آمریکا

میهن صنعت : شرکت خودروسازی فورد آمریکا از سال 2014 قوای محرکه کوچکتری را با خودروی فیستا به بازار آمریکا عرضه می کند.

به گزارش میهن صنعت به نقل از پرشین خودرو، فورد کوچکترین موتور خود را به بازار آمریکا عرضه می کند تا از رقبا در زمینه قوانین سخت گیرانه مصرف سوخت پیش بیفتد. فورد فیستا مدل 2014 اولین خودرو در آمریکای شمالی است که به موتور EcoBoost سه سیلندر و حجم 1 لیتر مجهز می شود. این موتور 1 لیتری از ماه مارس امسال در بازار اروپا در خودروی سدان فوکس به کار رفته است.
هر چند که فورد عدد و رقم در مورد مصرف سوخت این قوای محرکه اعلام نکرده است اما می گوید این موتور کم مصرف ترین موتور غیرهیبریدی در بازار خودروهای ایالات متحده است. در این صورت باید حداقل با یک گالن بنزین بیش از 40 مایل بپیماید. البته این کاهش مصرف به قیمت کاهش توان تمام نشده و این خودرو 123 اسب بخار توان ایجاد می کند که حتی از موتور 1600 فعلی فیستا هم بالاتر است.
فورد این خودرو را در نمایشگاه 10 آذر لس آنجلس به نمایش خواهد گذاشت.
موتورهای سه سیلندر بیشتر در خودروهای سایز کوچک اروپایی کاربرد دارد اما به ندرت در بازار آمریکا عرضه شده است. چون خاطره مردم از خودروهای سه سیلندر، صدای و لرزش زیاد و توان پایین به ویژه در سربالایی ها است. در امریکا تنها خودروی سه سیلندری که عرضه شده خوروی اسمارت ForTwo است که فروش آن کسری از فروش فیستا هم نمی شود به عبارت دقیقتر تعداد اسمارت دایملر فروخته شده در ده ماهه اول سال 2012 به عدد 8309 دستگاه رسیده در حالی که در همین مدت مدل فیستا 47 هزار و 475 دستگاه به فروش رسیده است. ضمن آن که توان این اسمارت 70 اسب بخار بیشتر نیست. این خودروها دیگر آن سر و صدا و لرزش سابق را ندارند و قدرت آن حتی بیشتر از موتورهای چهار سیلندر است.
با توجه به این که تا 2025 باید خودروها به ازای هر گالن بنزین بیش از 54 مایل طی کنند، فورد آخرین خودروسازی نخواهد بود که به موتورهای سه سیلندر روی آورده و همان طور که خبرها می رسد، بی.ام.و ای جی نیز از یک خودروی سه سیلندر برای بازار آمریکا رونمایی کرده است.
قیمت موتورهای اکوبوست حدود 1000 دلار گران تر از موتورهای عادی است. 80 درصد مشتریان اسکیپ و 42 درصد وانت های اف 150 موتور اکوبوست را انتخاب کرده اند با این که به قیمت خودرو 1000 دلار می افزاید. در اروپا هم 30 درصد مشتریان موتور اکوبوست را ترجیح می دهند.


لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=6107
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه