میهن صنعت:

عضو ناظر مجلس در شورای رقابت: عدم انضباط مالی و پایین بودن بهره‌وری از مشکلات اصلی خودروسازان است

میهن صنعت: عضو ناظر مجلس در شورای رقابت اظهار کرد: خودروسازان بزرگ ما به دلیل نداشتن انضباط مالی و زیان‌دهی و همچنین پایین بودن بهره‌وری هزینه‌های زیادی را در قیمت تمام شده خودرو سرشکن می‌کنند و تنها با انضباط مالی می‌توان حدود 8/5 درصد در قیمت خودرو کاهش

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، نادر قاضی‌پور گفت: برخی از شرکت‌های خودروسازی مجموعه‌های اقماری زیان‌دهی را زیر نظر خود دارند و به ناچار هزینه‌های آنها را نیز در قیمت پایانی خودرو محاسبه می‌کنند و می‌توان گفت همه این هزینه‌ها اصلی‌ترین مشکل صنعت خودرو است مگر نه آنکه زیان‌ده بودن و نداشتن منابع مالی نمی‌تواند قابل قبول باشد؟ چرا که همین خودروسازان که مدعی نداشتن منابع مالی هستند در پایان سال پاداش‌های میلیونی به مدیران خود می‌دهند.

وی افزود: دولت و نمایندگان عضو شورای رقابت به شدت مخالف افزایش قیمت هستند و همین درصد جزئی که از طریق شورای رقابت و با دستورالعمل جدید به قیمت خودروها افزایش یافته کافی است تا خودروسازان از آن رضایت داشته باشند و این هیاهوهای ایجاد شده بی‌دلیل است.

 

 

برخی از شرکت‌های خودروسازی مجموعه‌های اقماری زیان‌دهی را زیر نظر خود دارند و به ناچار هزینه‌های آنها را نیز در قیمت پایانی خودرو محاسبه می‌کنند. خودروسازان که مدعی نداشتن منابع مالی هستند در پایان سال پاداش‌های میلیونی به مدیران خود می‌دهند.

به نقل از ایسنا این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: آنچه که باعث نگرانی خودروسازان در پی دستورالعمل جدید شورای رقابت بوده است افزایش کیفیت و شفاف‌سازی مالی است که خودروسازان الان به شدت نگرانند وگرنه مشکلی در برآورد هزینه قیمت خودرو توسط شورای رقابت وجود ندارد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=51615
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه