میهن صنعت :

عقب‌نشینی بورس پس از یک هفته صعود/ اولین افت بورس در اولین روز تابستان

میهن صنعت : بورس تهران پس از یک هفته رشد مداوم و گذر از کانال‌های 47،46 و 48 هزار واحدی، امروز به مدارنزولی برگشت و در اولین روز تابستان از موضع خود عقب نشینی کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بورس اوراق بهادار تهران پس از یک هفته رشد مداوم و عبور از کانال‌های جدید 47،46 و 48 هزار واحدی، در معاملات امروز از موضع خود عقب نشینی کرد و به نیمه 48 هزار واحد برگشت.

 

به این ترتیب بورس اوراق بهادار تهران که در هفته پایانی خرداد ماه و بعد از اعلام نتیجه انتخابات ریاست جمهوری شگفتی آفریده و بازدهی هفت درصدی را برای اهالی تالار شیشه‌ای به ارمغان آورده بود،در معاملات امروز از موضع خود عقب نشینی کرد و کاهش 377 واحدی را تجربه کرد.

 

دماسنج بازار سرمایه که معاملات خود را با یک ساعت تاخیر و از کانال 48 هزار و 916 واحد آغاز کرده بود،از همان ابتدا به راحتی وارد کانال 49 هزار واحدی شد و قله ی جدیدی را فتح کرد تا به رکوردشکنی تازه‌ای دست پیدا کند، اما دسترسی به کانال جدید دوام چندانی نداشت و بورس تهران تا انتهای زمان معاملات روند نزولی در پیش گرفت.

 

روند نزولی بورس در اولین روز تابستان تا جایی ادامه پیدا کرد که دماسنج بازار سرمایه با افت 377 واحدی مواجه شد و شاخص بورس تهران به کانال 48 هزار و 539 واحدی رسید.

 

در بازار امروز بروز اشکال در سیستم معاملاتی باعث شد تا معاملات بورس با یک ساعت تاخیر از ساعت 10 صبح آغاز شده و تا ساعت 12 و 30 دقیقه ادامه داشته باشد.

 

همچنین در بازار امروز تمام شرکت‌های مثبت بازار منفی شده و شرکت‌های هلدینگ خلیج فارس،فولاد مبارکه، ملی مس، پالایش نفت اصفهان، نفت و گاز پارسیان، چادرملو، توسعه معادن و فلزات، گل گهر و پتروشیمی پردیس،صنایع پتروشیمی و پتروشیمی فناوران بیشترین تاثیر منفی را در شاخص بورس گذاشتند.

 

در مقابل نمادهای پتروشیمی شیراز، سیمان فارس نو، سایپا دیزل و سایپا مانع از افت بیشتر شاخص بورس شدند.

 

این در حالی است که در بازار صف های فروش در نمادهای فلزی و پتروشیمی تشکیل شد و صنایع سیمان، دارو، بانک و خودرو از صف های خرید متعددی برخوردار بودند به طوری که پتروشیمی خارک، بانک ملت، بانک تجارت و سینا از بیشترین تقاضای خرید و پالایش نفت اصفهان، ملی مس، پتروشیمی شازند از بیشترین تقاضای فروش برخوردار شدند.

 

به این ترتیب در بازار اولین روز تیر ماه بیش از 666 میلیون سهم به ارزش 231 میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت و ارزش بازار سرمایه به 231 میلیارد تومان رسید.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=20628
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه