«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

عقب نشینی قیمت نفت به دلیل احتمال افزایش عرضه از سوی اوپک

بهای نفت در روز سه شنبه به دنبال احتمال افزایش عرضه از سوی اوپک در نشست این هفته و کند شدن رشد تقاضا در چین بیش از یک درصد کاهش پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت در روز سه شنبه به دنبال احتمال افزایش عرضه از سوی اوپک در نشست این هفته و کند شدن رشد تقاضا در چین بیش از یک درصد کاهش پیدا کرد.

شاخص نفت برنت با کاهش 70 سنت معادل 1.1 درصد به ازای هر بشکه نفت 62 دلار 99 سنت معامله شد و نفت وست تگزاس اینترمیدیت 71 سنت معادل 1.2 درصد افت داشته و به 59 دلار 93 سنت در هر بشکه رسید. هر دو شاخص به کمترین میزان خود در مدت زمان بیش تر از یک هفته رسیدند.

ساتورا یوشیدا؛ تحلیلگر بازار نفت گفت: احتمال افزایش عرضه از سوی اوپک و متحدانش از ماه آوریل وجود دارد که بازار نفت را تحت فشار قرار می دهد و منجر به کاهش قیمت ها خواهد شد. این گروه در روز پنجشنبه در خصوص عرضه و بازگشت 1.5 میلیون بشکه نفت به بازار تصمیم گیری می کنند.

تولیدات اوپک در ماه فوریه به دلیل کاهش تولیدات داوطلبانه عربستان سعودی افت پیدا کرد که در نهایت منجر به تقویت قیمت شاخص ها در بازار شد. در حال حاضر سرمایه گذاران منتظر تصمیم اوپک برای عرضه و یا عدم تزریق 1.5 میلیون بشکه نفت در روز به بازار هستند اگرچه کند شدن رشد تقاضا در چین نیز تاثیرگذار بوده است.

براساس گزارش منتشر شده در روز گذشته، رشد فعالیت تولیدی کارخانه های چین کند شده و به کمترین میزان خود طی 9 ماه اخیر رسیده است.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=208367
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه