میهن صنعت :

علت اصلی کاهش سود رنو قطع ارتباط با ایران است

میهن صنعت : شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴ گزارش داد: سود شرکت خودرو سازی رنو دومین شرکت بزرگ خودروسازی فرانسه به علت قطع همکاری با ایران بشدت کاهش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، در این گزارش آمده است، سود شرکت خودروسازی رنو در شش ماهه ی نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بیست برابر کاهش یافت.

سود خالص شرکت رنو در شش ماهه نخست امسال ۳۹ میلیون یورو اعلام شده است در حالی که این رقم در شش ماهه ی سال گذشته به مراتب بسیار بیشتر از این میزان بود.

کارلوس تاوارس مدیرکل بخش اجرایی شرکت خودروسازی رنو ضمن ابراز تاسف در این باره می گوید: علت اصلی این کاهش سود تحریم های تجاری علیه ایران است.

وی ادامه داد : ما با ایران توافقنامه ی تجاری خوبی داشتیم اما به خاطر تحریم های بین المللی و تشدید تحریم های آمریکا علیه ایران، مجبور شدیم تا دامنه ی فعالیت های خود در این کشور را محدود کنیم.

در ادامه ی گزارش فرانس ۲۴ آمده است: مدتی است که بخش خودروسازی ایران نیز مشمول تحریم های اقتصادی کشورهای غربی قرار گرفته است و به همین علت شرکت های فرانسوی رنو و پژو سیتروئن مجبور شدند تا فعالیت خود را در این کشور متوقف کنند.

شرکت رنو در ایران کارخانه ای ندارد اما از بیش از پانصد میلیون یورو دارایی بابت دستگاه های خود در ایران برخوردار است که با توجه به تحریم های موجود قادر به انتقال آنها نیست.

بدین ترتیب می توان گفت رنو نیز به همان سرنوشت پژو، نخستین شرکت خودروسازی فرانسه دچار شد. پژو نیز در سال دو هزار و دوازده همکاری خود را با ایران قطع کرد.

شرکت خودروسازی رنو همچنین بخشی از کاهش سود خود را ناشی از امضا و اجرای قرارداد رقابت پذیری در فرانسه اعلام کرده است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=22400
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه