«میهن صنعت» بررسی کرد؛

عملکرد مدیران سه خودروساز بزرگ کشور زیر ذره بین/ خودرویی ها در اوج تحریم چه کردند؟

نگاهی به عملکرد مدیران صنعت خودروسازی در یک سال گذشته و در اوج تحریم ها نشان از اتفاقات خوب و تصمیم های مناسب در این دوران دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، عملکرد مدیران صنعت خودروسازی چه در حوزه قطعات و تامین و چه در حوزه تولید و خودروسازی نشانگر یک عزم مناسب در جهاد خودکفایی، کاهش تعهدات معوق و همین طور کم کردن میزان وابستگی به شرکای خارجی است.

به طور مثال در سایپا و در یک سال گذشته، میرجواد سلیمانی توانست با برنامه ریزی صحیح و تامین به موقع قطعات از صنایع قطعه سازی داخلی ابتدا تولید را به میزان قابل توجهی افزایش دهد و در ادامه از تعهدات معوق سالهای گذشته بکاهد.


تعیین تکلیف و تکمیل خودروهای ناقص هم از برنامه های خوب و بسیار مهم گروه خودروسازی سایپا بود که در تمامی شرکتهای این خودروسازی از جمله پارس خودرو، زامیاد و سایپا سیتروئن و… به سرانجام رسید.

توجه به تحقیق و توسعه و طراحی محصول جدید بعد از عملی شدن وعده خروج پراید از چرخه تولید هم در دستور کار قرار داشت و معرفی دو محصول جدید به رییس دولت هم می تواند گواه این ماجرا باشد.

سایپا امسال توانست با افزایش تولید گوی سبقت در تیراژ تولید را از رقیب سنتی خود برباید و بعد از سالها خودروساز اول کشور شود.

اما آنطرف مدیر جوان ایران خودرو هم عملکرد نسبتا مناسبی را در همین چند ماه حضور خود در راس سکان آبی های جاده مخصوص داشت. مقیمی بعد از بحران دستگیری مدیران ارشد در ایران خودرو خوب توانست اوضاع تولید را سر و سامان دهد و با تلاش و پشتکار و برنامه ریزی در تولید محصولات جدید و طراحی و تولید موتور و گیربکس جدید گام بردارد. آغاز تولید موتور یورو5 و دستیابی به دانش ساخت قطعات با استاندارد یورو5 با تکیه بر توان قطعه سازان داخلی از دیگر فعالیت های تاثیر گذار فرشاد مقیمی به عنوان مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو بود.

مقیمی تا اینجای کار و حداقل روی کاغذ عملکرد قابل دفاعی به عنوان یک مدیر جوان در این صنعت داشته است.
 
اما اوضاع در پارس خودرو به عنوان سومین خودروسازی بزرگ کشور هم به همین منوال است.


شیخ زاده جوان اما با تجربه خوب توانست بحرانی ترین خودروساز کشور بعد از تحریم ها را به ریل اصلی برگرداند و با افزایش تولید، داخلی سازی قطعات مهم و همچنین تولید سوگولی سایپا در با کیفیت ترین خودروساز کشور، اوضاع مالی و تولیدی پارس خودرو را سروسامان ببخشد.

شیخ زاده بعد از ترخیص قطعات باقی مانده رنو از گمرکات توانست خبر خوبی را برای حداقل ۳ هزار نفر از مشتریان منتظر رنو رسانه ای کند و مذاکرات خوبی هم برای سال آینده با برلیانسی ها داشته است.

داخلی سازی قطعات کلیدی و مهم و همچنین خروج این شرکت از ماده ۱۴۱ هم خود گواه از عملکرد مناسب وی در مدت تنها ۶ ماه است.

حال باید دید مدیران نه چندان قدیمی سه خودروساز کشور که توانستند با میانگین حضور تقریبا ۸ ماه از حضورشان در این خودروسازی ها، تحولات مثبت و عملکرد مناسب به نسبت زمان تحریم از خود باقی بگذارند چه برنامه ای برای سال آینده و ثبات در بازار، افزایش تولید و داخلی سازی قطعات وابسته در دومین صنعت مهم کشور پیاده کنند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=192331
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه