میهن صنعت :

عملکرد موفق 100 روزه دولت در صنعت خودروسازی کشور

میهن صنعت : اولین و مهم ترین گام موثر دولت مذاکرات اخیر ژنو است که مسلما در کاهش تحریم ها و رفع محدودیت واردات قطعات خودرو تاثیر مثبت گذاشته و در راستای این اقدام مهم به زودی واردات قطعات خودرو به کشور بدون مانع صورت خواهد گرفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به عملکرد موفق 100 روز دولت در بخش خودروسازی کشور گفت : اولین و مهم ترین  گام موثر دولت مذاکرات اخیر ژنو است که مسلما در کاهش تحریم ها و رفع محدودیت واردات قطعات خودرو تاثیر مثبت گذاشته و در راستای این اقدام مهم به زودی واردات قطعات خودرو به کشور بدون مانع صورت خواهد گرفت.

کمال الدین پیر موذن افزود : در شرایطی که  حدود 30 تا 40 درصد صنعت خودرو ایران وابسته است قطعا این مذاکرات و رفع تحریم ها باعث می شود که رونق به صنعت خودروسازی کشور بازگردد .

وی با تاکید بر اینکه اقدامات دولت در 100 روز گذشته قطعا رشد تولید و کیفیت خودروها را به همراه خواهد داشت ، اظهار داشت :  رفع محدودیت ها و تسهیل در واردات قطعاتی چون کاتالیست کانورتور اگزوز خودروها آغازی بر پایان آلودگی هوا ناشی از تردد خودروها خواهد بود.

وی تصریح کرد : مسلما با رفع موانع واردات تولید و کیفیت خودروها افزایش یافته و در این راستا مشتری مداری نیز محقق خواهد شد.

نماینده نیرو سرعین در مجلس شورای اسلامی در ادامه حذف بوروکراسی منفی و تدوین قوانینی به منظور رونق خودروسازی را از دیگر اقدامات دولت در این مدت ذکر کرد و افزود : با اقداماتی چون گشایش ال سی 30 درصد و تعریف خط اعتبار قویی از طریق بانک مرکزی بسیاری از مشکلات صنعت خودرو برطرف خواهد شد.

پیر موذن  در ادامه گفتگو با خبر خودرو، تصریح کرد : خوشبختانه با اقدامات دولت در این مدت ، جهت و حرکت  تیم اقتصادی از حوزه  سوداگری به سوی  تولید مولد و اشتغال زا خصوصا در بخش بزرگ صنعت خودروسازی حاصل شده است.

وی همچنین برگزاری همایشی با حضور بیش از 20 شرکت برتر خوروسازی را گام مهم دیگر دولت در این مدت ذکر کرد و افزود : بی شک حماسه اقتصادی با رونق صنعت خودروسازی و جذب سرمایه گذاری و تزریق پول از طریق صندوق توسعه ملی و مشارکت جدی دو شرکت بزرگ خودروساز کلید خواهد خورد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=34239
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه