میهن صنعت به بهانه پایان سال بررسی کرد؛

عملکرد کرمان موتور در سال 1400 چگونه بود ؟ + ویدیو

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»،  با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال 1400 ما در میهن صنعت تصمیم گرفتیم تا اقدامات خودروسازان را در سالی که پشت سر گذاشتیم بررسی کنیم. کرمان موتور یکی از خودروسازان بزرگ بخش خصوصی بوده که در سال 1400 اقدامات زیادی از جمله معرفی محصولات جدید و بروزرسانی محصولات گذشته و همچنین عرضه گسترده تر محصولات خود را انجام داده که در ادامه به عملکرد کرمان موتور در سال 1400 می پردازیم.

بیشتر بخوانید:
تحویل خودروی جک اس 5 At برای نخستین بار/سدان لوکس J7 در سال 1401 به بازار عرضه می شود

 

عرضه گسترده پیکاپ KMC T8

عملکرد کرمان موتور در سال 1400

در اواخر سال 1399 بود که خبر عرضه پیکاپی جدید با نام KMC T8 از کرمان موتور شنیده شد و مشخصات این خودرو نیز منتشر شد. هرچند شاید معرفی این پیکاپ در سال 1399 صورت گرفته، ولی عرضه آن به بازار در واقع از سال 1400 شروع شده است و در بخش عملکرد کرمان موتور در سال 1400 قرار می گیرد. پیکاپ KMC T8 را باید یکی از قدرتمندترین و بروزترین خودروهای چینی حاضر در بازار ایران دانست. کرمان موتور در زمانی نسبت به عرضه پیکاپ KMC T8 اقدام کرد که بازار خودروهای پیکاپ در ایران از رونق افتاده بود و KMC T8 را به عنوان برگ برنده خود عرضه کرد. هرچند در حال حاضر رقبای قدرتمندتر از T8 در بازار اما به صورت محدود حضور دارند، ولی در آن زمان KMC T8 قدرتمندترین پیکاپ بازار ایران بود.

طراحی زیبا، کابین با کیفیت و مدرن، پیشرانه قدرتمند و تجهیزات رفاهی و ایمنی خوب در کنار هم باعث شدند که T8 کرمان موتور به پیکاپی موفق و محبوب در بازار ایران تبدیل شود. در دورانی که تحریم ها صنعت خودروسازی ایران به را نفس نفس انداخته بود، کرمان موتور را باید اولین خودروسازی دانست که اقدام به عرضه پیکاپی جدید با استانداردهای جهانی کرد و عملکرد کرمان موتور در سال 1400 را ارتقا داد.

پیکاپ KMC T8 از یک پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ چهار سیلندر بهره می برد. این پیشرانه قادر به تولید 174 اسب بخار قدرت و 290 نیوتن متر گشتاور بوده که به لطف سیستم توربوشارژ نیرو و گشتاور را در دور پایین در اختیار راننده قرار می دهد. همین موضوع سبب شده این پیکاپ هم در آنرود و هم در آفرود عملکرد خوبی داشته باشد و شتاب بهتری به نسبت بسیاری از رقبا داشته باشد. نیروی تولیدی این پیشرانه توسط یک گیربکس شش سرعته دستی در حالت استاندارد به چرخ های عقب و در شرایط مورد نیاز به هر چهار چرخ در حالت چهار چرخ سبک و چهار چرخ سنگین با قفل دیفرانسیل منتقل می شود. به همین دلیل در بیراهه نوردی می توانید روی KMC T8 حساب باز کنید.

عملکرد کرمان موتور در سال 1400

پیکاپ KMC T8 تنها خودرویی باری و کابینی ساده و بدون آپشن نیست. بلکه این خودرو دارای شیشه های برقی با پاور ویندوز، نمایشگر لمسی مالتی مدیا با شش بلندگو و درگاه بلوتوث، سیستم تهویه مطبوع دستی، چراغ روشنایی در روز، کروز کنترل، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، سنسور نور، چراغ زنون، کلیدهای کنترلی روی فرمان، سیستم ترمز ضد قفل با توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، کنترل کشش، کنترل الکترونیکی پایداری خودرو، کنترل ایستایی در سربالایی، دوربین دنده عقب، سنسور دنده عقب و دو کیسه ایمنی هوا برای راننده و سرنشین و … است.

لازم به ذکر است که کرمان موتور در سری های جدید تحویلی KMC T8 اقدام به تغییر تریم جلوپنجره کرد و تریم آن را از کرومی به مشکی پیانویی براق تغییر داد. عملکرد کرمان موتور در سال 1400 به این جا ختم نمی شود و در ادامه به اقدامات این شرکت می پردازیم.

معرفی جک S5 توربو GDI

عملکرد کرمان موتور در سال 1400

جک S5 یکی از محبوب ترین محصولات کرمان موتور بوده که تیراژ بالایی از آن تولید و عرضه شده است. کرمان موتور که به خوبی نسبت به محبوبیت جک S5 میان مشتریان آگاه بود اقدام به فیس لیفت یا بهتر بگوییم بروزرسانی جک S5 گرفت. جک S5 جدید با پسوند TGDI در ایران شناخته می شود. مهمترین تغییر جک S5 TGDI نسبت به نسخه پیشین، تغییر پیشرانه است. به جای نصب یک پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ با سیستم سوخت رسانی مولتی پورت MPI، یک پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ پربازده با سیستم تزریق مستقیم سوخت GDI برای این خودرو نصب شده است و ارتقا عملکرد کرمان موتور در سال 1400 را رقم زد.

این پیشرانه 1.5 لیتری با وجود 500 سی سی حجم کمتر اما به لطف سیستم سوخت رسانی پیشرفته خود قدرتی برابر با پیشرانه 2 لیتری MPI نسخه قبلی تولید می کند. ضمن اینکه وزن کمتری داشته و آلایندگی پایین تری دارد. این پیشرانه جدید قادر به تولید 174 اسب بخار قدرت و 251 نیوتن متر گشتاور بوده که تنها 10 نیوتن متر گشتاور آن نسبت به گذشته کمتر است. نیروی تولیدی این پیشرانه مانند گذشته با یک گیربکس شش سرعته دو کلاچه به چرخ های جلو منتقل می شود.

عملکرد کرمان موتور در سال 1400

از جمله تغییرات ظاهری جک S5 TGDI نسبت به نسخه پیشین می توان به نصب چراغ روشنایی در روز در بالای مه شکن های سپر به صورت استاندارد و همچنین تغییر تریم جلوپنجره به مشکی اشاره کرد. جز این دو مورد هیچ تغییری دیگر در این خودرو اعمال نشده است.

 

طراحی کابین جک S5 توربو GDI نیز نسبت به قبل تغییری نداشته و تنها آپشن کروز کنترل به این خودرو اضافه شده است. این کراس اوور محبوب دارای تجهیزات ایمنی و رفاهی مانند چهار کیسه ایمنی هوا، سنسور پارک عقب و جلو، دوربین دنده عقب، ترمز پارک برقی، سیستم کنترل ایستایی در سربالایی، سیستم کنترل سرعت در سرپایینی، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم ترمز ضد قفل و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، سیستم کمکی هیدرولیکی، ایموبلایزر، اخطار کاهش فشار باد تایرها، امکان نصب صندلی کودک، سانروف برقی، آینه های برقی جانبی با قابلیت تاشوندگی به صورت خودکار، سنسور نور، صندلی چرمی، غربیلک فرمان با دوخت چرمی، تنظیم الکترونیکی صندلی راننده با حافظه، گرمکن صندلی های جلو، فرمان برقی، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه، سیستم مالتی مدیا با خروجی AUX و ورودی USB و IPOD و بلوتوث، کلیدهای کنترل سیستم صوتی روی فرمان، سنسور باران، گرمکن شیشه جلو، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ایست.

رونمایی KMC K7

عملکرد کرمان موتور در سال 1400

تا پیش از معرفی KMC K7، جک S5 پرچمدار محصولات این شرکت بود. ولی کرمان موتور برای رقابت با کراس اوورهای چینی پریمیوم و حتی رقابت با کراس اوورهای وارداتی اقدام به عرضه KMC K7 کرد. این خودرو یکی از جدیدترین محصولات جک بوده که زبان طراحی آن کاملا نسبت به سایر محصولات پیشین این شرکت در ایران متمایز است. KMC K7 یکی از لوکس ترین خودروهای چینی در ایران بوده که در شرایطی که واردات خودرو بسته است، می تواند گزینه مناسبی به عنوان خرید خودرویی لوکس و همچنین رقابت با کراس اوورهای وارداتی برند هیوندای و کیا باشد.

این خودرو هم از یک پیشرانه 1.5 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ با سیستم سوخت رسانی تزریق مستقیم سوخت GDI بهره می برد. این پیشرانه قادر به تولید 174 اسب بخار قدرت و 251 نیوتن متر گشتاور است. نیروی تولیدی این پیشرانه توسط یک گیربکس شش سرعته دو کلاچه مانند بیشتر کراس اوورهای چینی به محور جلو منتقل می شود. این پیشرانه گشتاور را از دور پایین 1500 در اختیار راننده قرار می دهد که همین موضوع موجب شتابگیری بسیار خوب و مصرف سوخت پایین این خودرو شده است.

کرمان موتور KMC K7 را با تجهیزات رفاهی مانند سانروف برقی پانوراما، نمایشگر 12.3 اینچی لمسی مالتی مدیا، نمایشگر دیجیتالی پشت فرمان، سیستم صوتی قدرتمند اینفینیتی با 10 بلندگو، سیستم، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه با دریچه برای سرنشینان عقب، درب برقی فضای بار، تودوزی چرمی صندلی ها، قابلیت تنظیم صندلی های جلو به صورت برقی و مموری صندلی راننده، گرمکن صندلی های جلو و ماساژور صندلی راننده به بازار عرضه می کند. بدین ترتیب این خودرو را باید یکی از لوکس ترین کراس اوورهای حال حاضر در بازار ایران دانست.

در خصوص تجهیزات رفاهی نیز KMC K7 چیزی کم نداشته و دارای چهار کیسه ایمنی هوا، سیستم ترمز ضد قفل و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، کنترل پایداری الکترونیکی خودرو، سیستم ترمز کمکی، اتوهلد، پایش فشار باد تایرها، سنسور پارک جلو و عقب، دوربین دید 360 درجه، کنترل سرعت در سرازیری، کروز کنترل، سیستم کنترل هرزگردی در هنگام شروع حرکت، سنسور نور، سنسور باران، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ایست.

بروزرسانی جک J4

عملکرد کرمان موتور در سال 1400

کرمان موتور در سال 1397 بود که سدان کامپکت جک J4 را به بازار عرضه کرد تا بتواند سهمی از بازار سدان های کوچک شهری را به خود اختصاص دهد. پس از گذشته سه سال از عرضه کرمان موتور نسبت به بروزرسانی این خودرو اقدام کرد تا جک J4 را بروزتر و جذاب تر کرده باشد. از جمله تغییرات صورت گرفته در جک J4 جدید می توان به نصب رینگ های آلیاژی با دیزاین متفاوت، سیستم مالتی مدیا با نمایشگر لمسی اندروید و همچنین اصلاح ساختار صندلی راننده اشاره کرد.

عملکرد کرمان موتور در سال 1400

جک J4 دارای یک پیشرانه 1.5 لیتری تنفس طبیعی بوده که قادر به تولید 103 اسب بخار قدرت بوده که نیروی تولیدی را توسط یک گیربکس اتوماتیک CVT به چرخ های جلو منتقل می کند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=241142
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه