میهن صنعت :

عميق تر شدن رکود اقتصادی در اروپا

میهن صنعت : انتشار گزارش هایی درباره سیاست اجرای طرحهای ریاضتی در کشورهای اروپایی - که تروئیکا متشکل از کمیسون اروپا، بانک مرکزی اروپا و صندوق بین المللی پول پس از بحران اقتصادی 2008 دستور آن را صادر کرد- سبب عمیق تر شدن رکود اقتصادی در اروپا شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، انتشار گزارش هایی درباره سیاست اجرای طرحهای ریاضتی در کشورهای اروپایی – که تروئیکا متشکل از کمیسون اروپا، بانک مرکزی اروپا و صندوق بین المللی پول پس از بحران اقتصادی 2008 دستور آن را صادر کرد- سبب عمیق تر شدن رکود اقتصادی در اروپا شده است.
اداره آمار اتحادیه اروپا اعلام کرد در ماه مه صادرات و واردات منطقه یورو دو درصد کاهش داشته است.
بر اساس این گزارش، صادرات از منطقه یورو به دیگر کشورهای جهان در ماه مه دو و سه دهم درصد کاهش داشته است.
کاهش صادرات و واردات منطقه یورو منعکس کننده رکود اقتصادی اروپا به طور کلی است.
پس از سال ها اجرای اقدامات ریاضتی ،کاهش هزینه های اجتماعی و افزایش بیکاری ، انبوه مصرف کنندگان اروپایی دیگر نمی توانند از عهده خرید کالاهایی که تا چند سال پیش می توانستند بخرند، بر آیند.
کاهش در واردات به قاره اروپا در کشورهایی که در حال اجرای اقدامات شدید ریاضتی بودند پیشتر نیز دیده می شد .
این در حالی است که واردات آلمان یک درصد و فرانسه دو درصد و اسپانیا چهار درصد و واردات به ایتالیا شش درصد کاهش داشته است.
کاهش شدید تقاضای داخلی برای محصولات اروپایی به صورت مشخص منعکس کننده رکود فعلی است که صنعت خودرو سازی را تحت تأثیر قرار داده است.
بر اساس آمارهای منتشر شده از سوی اتحادیه تولید کنندگان صنعت خودرو ، فروش خودروهای جدید در اروپا در ماه ژوئن پنج و شش دهم درصد کاهش داشته است که از سال 1996 پایین ترین رقم در ماه ژوئن محسوب می شود.
در نیمه نخست امسال، فروش خودرو در اروپا شش و هفت دهم درصد کاهش یافت و به شش میلیون و 440 هزار دستگاه خودرو رسید.
این پایین ترین رقم فروش خودرو از سال 1993 محسوب می شود.
این در حالی است که فروش خودرو در همه اقتصادهای بزرگ اروپا با کاهش همراه بوده است.
میزان فروش خودرو در آلمان – بزرگترین اقتصاد اروپا – چهار و هفت دهم درصد، در فرانسه هشت و چهار دهم درصد و در ایتالیا پنج و پنج دهم درصد کاهش یافت.
کاهش تقاضا در داخل با کاهش صادرات کشورهای منطقه یورو به دیگر نقاط جهان همراه شده است.
کاهش صادرات از اروپا منعکس کننده کاهش تقاضا برای کالاهای اروپایی در کشورهای آسیایی و شمال و جنوب آمریکاست که در رکود به سر می برند یا با کاهش شدید رشد اقتصادی مواجهند.
خطری که صنایع کلیدی آلمان در داخل و خارج با آن رو به رو هستند منعکس کننده کاهش شاخص های مهم ارائه شده از سوی مرکز تحقیقات اقتصادی اروپاست.
بر اساس گزارش سازمان توسعه و همکاری های اقتصادی اروپا،‌ پیش بینی می شود بحران بیکاری در اروپا طی 18 ماه آینده وخیم تر شود.
در این گزارش آمده است شمار بیکاران در 34 کشور عضو سازمان توسعه و همکاری اروپا طی پنج سال گذشته تقریبا 50 دصد افزایش یافته و از 32 میلیون به 48 میلیون نفر رسیده است.
در گزارش سازمان توسعه و همکاری اروپا با اشاره به بالا بودن میزان بیکاری در اروپا در درازمدت آمده است:« نگرانی ها در بسیاری از کشورها درباره بحران بیکاری درازمدت در حال افزایش است. از زمان آغاز بحران اقتصادی جهانی بیش از پنج سال گذشته است اما بهبود اقتصادی ضعیف فرصت های شغلی کافی در کشورهایی که با انی بحران رو به رو هستند ایجاد نکرده است.»
سازمان توسعه و همکاری اروپا پیش بینی می کند میزان بیکاری در قاره اروپا طی 18 ماه آینده به رکورد جدید دست خواهد یافت و به بیش از یک چهارم نیروی کار این کشورها خواهد رسید.
بر اساس این گزارش، 60 درصد کارگران جوان در یونان ، 56 درصد در اسپانیا و تقریبا 40 درصد در پرتغال و ایتالیا بیکارند.
بر اساس گزارش سازمان توسعه و همکاری اروپا، این ارقام طی ماه های آتی افزایش خواهند یافت.
این در حالی است که سازمان بانکدارای اروپا اعلام کرد بیش از سه هزار بانکدار برجسته اروپایی در سال 2011 ، یک میلیون یورو یا بیشتر دستمزد دریافت کردند.
گزارش شده است در اسپانیا 125 مدیر بانک به طور متوسط درآمدی معادل دو میلیون و 400 هزار یورو داشته اند.
بیشترین شمار بانکداران میلیونر در انگلیس یافت می شود، جایی که 2346 نفر سالانه بیش از یک میلیون درآمد دارند.
سازمان بانکداری اروپا اعلام کرد در مجموع 13 میلیارد پوند – 16 میلیارد یورو – در سراسر انگلیس به عنوان پاداش به بانکداران در سال 2011 پرداخت شد.
این در حالی است که در زمان قبل از بحران اقتصادی در فاصله سال های 2007 تا 2008 این رقم 19 میلیارد پوند بود.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=21841
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه