میهن صنعت :

عیب یابی روبات پیشرفته مین یاب ناجا در دانشگاه شریف

میهن صنعت : رئیس دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به همکاری‌های این دانشگاه با سایر نهادها گفت: در این راستا موفق به عیب یابی و تعمیر روبات پیشرفته مین یاب ناجا شدیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، رضا روستا آزاد در مراسم اختتامیه دومین مسابقات روباتیک شریف با اشاره به اثرات برگزاری مسابقات علمی‌، افزود: دانشگاه صنعتی شریف از 10 سال قبل اقدام به برگزاری مسابقات روباتیک کرده است.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به همکاری‌های علمی این دانشگاه با سایر نهادها اظهار داشت: با برگزاری اولین دوره مسابقات روباتیک از سوی ناجا تعمیر روبات پیشرفته مین یاب به این دانشگاه واگذار شد که محققان موفق به عیب یابی و تعمیر آن شدند.

در این مراسم همچنین دکتر مهران جاهد- رئیس کمیته فنی دومین مسابقات رباتیک شریف با بیان اینکه این مسابقه میان رشته‌ای است، افزود: تیم‌های حاضر با همکاری مهندسانی در حوزه‌های الکترونیک، کامپیوتر و مکانیک دستاوردهایی را عرضه کردند.

وی با اشاره به عدم حمایت و توجه بخش صنعت به ویژه صنعت خودرو سازی یادآور شد: روبات‌های تعقیب کننده خط از جمله روبات‌های مهم در بخش صنعت خودرو سازی هستند که بخشی از فناوری این روبات در این مسابقات عرضه شده بود.

به گزارش مهر جاهد با تاکید بر لزوم توسعه مسابقات روباتیک پیشنهاد کرد تا لیگ‌هایی چون روبات‌های جراح و ‌روبات‌های تعقیب کننده خط به این مسابقات اضافه کرد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=25766
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه