«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

عیدی پیش از موعد به کشاورزان خراسان رضوی/ اختصاص 250 میلیارد ریال برای تامین ماشین آلات در نمایشگاه بین المللی کشاورزی مشهد

وزارت جهاد کشاورزی و همچنین سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی به عنوان متولی بخش کشاورزی، همه ساله برای حمایت از تولیدکنندگان که شامل تولیدکنندگان تجهیزات و ماشین آلات کشاورزی و یا تولیدکنندگان نهایی که همان کشاورزان هستند، بودجه ای را جهت توسعه بخش کشاورزی در استان در نظر گرفته تا به این واسطه به رشد و شکوفایی بیش از پیش این بخش مهم صنعتی کشور کمک

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، وزارت جهاد کشاورزی و همچنین سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی به عنوان متولی بخش کشاورزی، همه ساله برای حمایت از تولیدکنندگان که شامل تولیدکنندگان تجهیزات و ماشین آلات کشاورزی و یا تولیدکنندگان نهایی که همان کشاورزان هستند، بودجه ای را جهت توسعه بخش کشاورزی در استان در نظر گرفته تا به این واسطه به رشد و شکوفایی بیش از پیش این بخش مهم صنعتی کشور کمک کند.


در همین راستا شرکت هایی که به تولیدات ماشین آلات و تجهیزات کشاورزی مشغول هستند و از استانداردهای مورد تایید وزارت جهاد کشاورزی و همچنین سازمان جهاد کشوری استان خراسان رضوی پیروی می کنند، رصد و در نهایت شاخص ترین های حوزه تولید به عنوان تولیدکنندگان با کیفیت و مورد تایید این نهاد معرفی می شوند.


بر اساس این گزارش تمامی شرکت های مورد تایید، در چهاردهمین نمایشگاه بین المللی کشاورزی (ماشین آلات، نهاده ها ، سیستم های آبیاری و مکانیزاسیون) حضور داشته و وزارت جهاد کشاورزی و سازمان جهاد کشاورزی 250 میلیارد ریال اعتبار به منظور حمایت از کشاورزانی که قصد تامین ماشین آلات و تجهیزات کشاورزی از شرکت های حاضر در نمایشگاه را دارند، در نظر گرفته است.


در همین راستا مهندس قوسیان مقدم، رییس اداره مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در اولین جلسه شورای سیاست گذاری این نمایشگاه مطرح کرد : در سالهای گذشته گاهی اشکالاتی در برگزاری نمایشگاه ها بوده چنانکه دیدیم کسانی در نمایشگاه ها مشارکت داشته اند که تولیدات آنها با الگوی کشت استان همخوانی نداشته است. به عنوان مثال گاوآهن هایی که تا عمق 70 سانتی متر خاک را زیر و رو می کنند باعث هدر رفتن آب می شوند.


وی افزود : برای جلوگیری از اتفاقات اینچنینی به رصد و شناسایی تولیدکنندگان با کیفیت این حوزه پرداختیم که تمامی آنان در نمایشگاه سال جاری حضور خواهند داشت و بر اساس تصمیماتی که در وزارت جهاد کشاورزی و همچنین سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی گرفته شده، برای کشاورزانی که در نمایشگاه امسال، محصولات مورد تایید سازمان را برای تامین بخش کشاورزی خود انتخاب کنند،تسهیلات خوب با بهره بسیار اندک در نظر گرفته شده است.


مهندس قوسیان مقدم با اشاره به این موضوع که خراسان رضوی قطب تولیدات بخش کشاورزی در کشور محسوب می شود گفت :بالغ بر 190 تولید کننده تجهیزات کشاورزی در کشور داریم که از این تعداد 155 مورد از آنها در استان خراسان رضوی فعال هستند.


رییس اداره مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در پایان گفت : اهمیت اشتغال در کشور بر کسی پوشیده نیست چنانکه همه می دانیم کشور عزیزمان هم اکنون در یک جنگ اقتصادی نابرابر به سر می برد. توسعه این بخش باعث ایجاد اشتغال به صورت مستقیم و غیر مستقیم خواهد شد چنانکه در 155 شرکت فعال در استان خراسان رضوی،  8100 نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم مشغول به کار هستند.


به گزارش خبرنگار «میهن صنعت»، چهاردهمین نمایشگاه بین المللی کشاورزی (ماشین آلات، نهاده ها ، سیستم های آبیاری و مکانیزاسیون) از 3 الی 6 بهمن ماه در محل دائمی نمایشگاه بین المللی مشهد از ساعت 15 ال 21 برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=166039
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه