میهن صنعت :

فاز اول ایران خودروی کرمانشاه در سال 93 به بهره‌برداری می‌رسد

میهن صنعت :‌ رییس اداره امور صنعتی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه به تشریح آخرین وضعیت مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه در حوزه صنعت پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، "محمدرضا عموشاهی"، به مناسبت دومین سالگرد سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه کرمانشاه، گفت: سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه برای بخش صنعت چهار مصوبه داشت که پیگیر اجرای آن هستیم.

وی راه‌اندازی طرح ایران خودرو را از مهمترین دستاوردهای سفر مقام معظم رهبری دانست که جزو مصوبات سفر هیأت دولت به استان کرمانشاه بود و در سفر مقام معظم رهبری مورد تأکید قرار گرفت و نهایی شد.

 

به گفته رییس اداره امور صنعتی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه طرح ایران خودرو در دو فاز انجام خواهد شد و ظرفیت تولید آن سالانه یکصد هزار دستگاه خودرو سمند است.

 

عموی شاهی با بیان اینکه خط تولید ایران خودرو در حال حاضر یازده درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افزود: پیش‌بینی می‌شود فاز اول این طرح در سال 93 راه‌اندازی شود.

 

وی خاطرنشان کرد: اعتبار این طرح حدود 45 میلیارد تومان است که تسهیلات آن تأمین شده و متناسب با پیشرفت فیزیکی طرح پرداخت خواهد شد.

 

رییس اداره امور صنعتی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه، تصریح کرد: راه‌اندازی این طرح بالغ بر هزار نفر اشتغالزایی به همراه دارد.

 

 

عموشاهی با بیان اینکه طرح بیوایمپلنت نیز از دیگر مصوبات حوزه صنعت سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه است، ادامه داد: مجری این طرح سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران است که با مشارکت بخش خصوصی و شرکت دانش بافت البرز اجرا خواهد شد.

 

وی گفت: این طرح در شهرک صنعتی بیستون کرمانشاه اجرا خواهد شد.

 

به گفته این مسوول، فاز اول این طرح 55 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

 

رییس اداره امور صنعتی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه اظهار کرد: کل اعتبار پیش‌بینی شده برای طرح بیو ایمپلنت کرمانشاه 15 میلیارد تومان است و با راه‌اندازی آن حدود 60 نفر مشغول به کار خواهند شد.

 

 

عمو شاهی در خصوص طرح بیواتانول سوختی هم یادآوری کرد: مجری این طرح نیز سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران است و با سرمایه‌گذاری حدود 110 میلیارد تومان اجرا خواهد شد.

 

وی تأکید کرد: دانش فنی و مجری طرح مشخص شده و در مرحله اخذ مجوز است.

 

 

رییس اداره امور صنعتی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه، خاطرنشان کرد: در حال پیگیری هستیم که طرح قیر پلیمری را با طرح دیگری که توجیه اقتصادی بیشتری دارد، جایگزین کنیم.

 

عموشاهی اظهار کرد: آنچه تاکنون به عنوان پیشنهاد قوی‌تری مطرح است جایگیزینی آن با طرح تولید کاغذ از کربنات کلسیم است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=26625
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه