با همکاری شرکت سایپایدک :

فاز دوم نصب رایگان کاتالیست بر روی تاکسی های تهران به زودی اجرا می شود

میهن صنعت : این طرح در سال گذشته با عقد تفاهم نامه ای میان شهرداری تهران و سازمان حفاظت محیط زیست و شرکت سایپا یدک در خصوص نصب رایگان کاتالیست بر روی 3 هزار دستگاه تاکسی ، در فاز اول به اجرا در آمد و به زودی شاهد اجرای فاز دوم آن نیز خواهیم بود .

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، معاون بهره برداری ستاد مرکزی معاینه فنی خودروی تهران ضمن اشاره به تعویض کاتالیست 3 هزار تاکسی تهران به صورت رایگان اظهار داشت : این طرح در سال گذشته با عقد تفاهم نامه ای میان شهرداری تهران و سازمان حفاظت محیط زیست و شرکت سایپا یدک در خصوص نصب رایگان کاتالیست بر روی 3 هزار دستگاه تاکسی ، در فاز اول به اجرا در آمد و به زودی شاهد اجرای فاز دوم آن نیز خواهیم بود .

مقدم در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو افزود : شرکت سایپا یدک نیز به عنوان مجری با تامین کاتالیست و تعویض آن در این طرح همکاری می نماید .

به گفته وی افزایش قیمت کاتالیست در سال گذشته و بودجه ثابتی که برای این امر توسط دو ارگان سازمان حفاظت محیط زیست و شهرداری تهران در نظر گرفته شده بود باعث شد این طرح در فاز اول با کاهش تعداد تاکسی ها مواجه شود .

وی در ادامه این مطلب عنوان کرد : ستاد مرکزی معاینه فنی ، نماینده شهرداری تهران در این پروژه می باشد و کنترل پزوژه تعویض کاتالیست تاکسی ها را برعهده دارند و خودروهایی که تعویض کاتالیست آنها ضروری است را به منظور نصب قطعه به سایپا یدک معرفی می کند .

 معاون بهره برداری ستاد مرکزی معاینه فنی خودروی تهران تصریح کرد : تاکسی ها پس از نصب قطعه نیز مجددا برای بررسی به مراکز معاینه فنی مراجعه کرده تا از نصب صحیح قطعه کاتالیست اطمینان حاصل نمایند .

مقدم با اشاره به اینکه هم اکنون در تهران 80 هزار تاکسی در حال فعالیت هستند اظهار داشت : تنها تاکسی های پراید شامل نصب این قطعه در این پروژه می شوند که البته عمر آنها نیز باید بین 3 الی 7 سال باشد .

وی در ادامه گفت : این طرح تنها با هدف کاهش انتشار آلاینده ها از خودروهای تاکسی و همچنین به منظور فرهنگ سازی ضرورت استفاده از کاتالیست در خودرو ها بوده است تا سایر رانندگان نیز به اهمیت این قطعه و تعویض آن آشنا شوند .

به گفته وی کاتالیست های تولید داخل و  وارداتی در بازار به صورت پراکنده  موجود است که بخشی از آن ها به دلیل ساختار پیچیده فیزیکی و شیمیایی این قطعه فاقد کیفیت و کارایی لازم هستند و انبار اگزوزهای با ظاهر فیزیکی کاملا مشابه در مراکز غیر مجاز بر روی خودروها نصب می گردند که هیچگونه تاثیر بر روی آلاینده های خروجی اگزوز ندارند .

وی در انتهای این مطلب اذعان داشت : کاتالیست هایی که توسط سایپا یدک در این پروژه به صورت رایگان بر روی تاکسی ها نصب می شود مورد تایید خودروسازاان است و مطمئنا از کیفیت و کارایی لازم برخوردار است .

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=33142
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه