میهن صنعت

فاز مطالعاتی پروژه پردیس ارتباطی تهران به پایان رسید

میهن صنعت: مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت، از پایان فاز مطالعاتی پروژه پردیس ارتباطی تهران خبر داد و گفت: طرح تجاری این پروژه در حال تهیه است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی میهن صنعت به نقل از مهر، محمود خسروی با تاکید براینکه تا پایان دولت یازدهم ظرفیت فیبرنوری باید به ۶۹ هزار کیلومتر برسد، گفت: سال گذشته ظرفیت انتقال شبکه ارتباطات زیرساخت ۲.۵ برابر شد که امسال باید به ۳ برابر افزایش یابد.

وی افزود: امسال برنامه پنجم توسعه پایان می‌یابد و براین اساس طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده باید به ظرفیت ۴ ترابیت پهنای باند بین‌المللی و ۲۰ ترابیت پهنای باند داخلی برسیم و در این جهت رویه توسعه ۲۰ درصد پهنای باند خارجی و ۸۰ درصد توسعه در بخش داخلی را همچنان ادامه دهیم.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به آخرین وضعیت پروژه های زیرساخت ارتباطی کشور گفت: مناقصه پروژه «نور ۲ » که با هدف تکمیل شبکه فیبرنوری در ۲ بخش دیده شده در اردیبهشت ماه انجام می شود؛ همچنین پروژه «امید» نهایی شده است و روی پروژه تدبیر قرار می گیرد که بعد از تدبیر مناقصه آن برگزار می شود؛ در این پروژه از توانمندی‌های داخلی در زمینه پسیو و پاور شبکه استفاده می‌شود.

وی افزود: پاکات مناقصه «تدبیر یک» که بزرگترین پروژه تاریخ ارتباطات کشور است، هفته آینده بازگشایی می‌شود. این پروژه مربوط به توسعه شبکه انتقال زیرساخت کشور است که پهنای باند اینترنت کشور را به چهار ترابیت و توسعه شبکه IP داخل کشور را به ظرفیتی بالغ بر ۲۰ ترابیت بر ثانیه می رساند.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت با بیان اینکه کار مطالعاتی پروژه پردیس ارتباطی تهران تمام و طرح تجاری آن در حال تهیه است گفت: این پروژه با مشارکت بخش خصوصی انجام می شود.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=71399
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه