میهن صنعت :

فاز نخست پایاب سد خداآفرین افتتاح شد

میهن صنعت : با حضور وزیر کشاورزی فاز نخست پایاب سد خداآفرین در این شهرستان به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، صادق خلیلیان امروز یکشنبه در حاشیه افتتاح فاز اول شبکه آبياري و زهکشی پایاب سد خدا افرین که در سطح 310 هکتار در روستاي قالوجه به مرحله بهره برداری رسیده است ايجاد زيرساخت هاي كشاورزي بويژه در زمينه آب و خاك را مهمترين دستاورد دولت هاي نهم و دهم در اين بخش اعلام كرد و گفت: دولت براي توسعه بخش كشاورزي خدمات و كارهاي بزرگي در هشت سال اخير انجام داده است.

وي توسعه سطوح آبياري تحت فشار را يكي از اين دستاوردها خواند و افزود : سطح تحت پوشش سامانه هاي آبياري تحت فشار در دولت هاي نهم و دهم از يك ميليون و 300 هزار هكتار فراتر رفته است .

خلیلیان به بيان نقش موثر و تعيين كننده امنيت غذايي در امنيت ملي كشور پرداخت و افزود: امنيت غذايي بالاترين جايگاه را در امنيت ملي كشور دارد.

وی با بيان اينكه در سال گذشته بيش از 5/13 ميليون تن گندم در كشور توليد شد افزود: با تلاش مديران این وزارت و تلاش كشاورزان سخت كوش، امروزه بخش كشاورزي با رشد 8/8 درصدي و امنيت غذايي 92 درصدي حائز رتبه اول كشور در زمينه رشد توليدات است، به طوري كه با توليد 118 ميليون تن محصولات كشاورزي در سال 91، ركوردي  بي سابقه را نسبت به اول انقلاب تجربه مي كند.

تاکنون براي اجراي اين طرح بالغ بر 100 میلیارد ریال هزينه شده و کل پایاب سد خدا افرين در آذربايجان شرقي 30هزار هکتار است.

به گزارش مهر بهره برداری از 18 هزار و 300 هكتار از اراضی پایاب سدهای استان شامل سه هزار هكتار از اراضی شبكه آبیاری و زهكشی خداآفرین، 10 هزار هكتار از اراضی شبكه آبیاری و زهكشی شهید مدنی، یكهزار هكتار از اراضی توسعه بهره برداری ارس در دشت گلفرج جلفا، 700 هكتار از انتقال آب به دشت بناب، دو هزار و 500 هكتار شبكه آبیاری و زهكشی آیدوغموش، یكهزار هكتار از اراضی شبكه های آبیاری و زهكشی سد سهند و یكهزار هكتار از اراضی شبكه آبیاری و زهكشی دشت تبریز در سفر رئیس جمهور به آذربایجان شرقی افتتاح می شوند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=16855
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه