«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

فاش شدن راز آستون مارتین

آستون مارتین در نمایشگاه ژنو از سوپراسپرت خود با نام AM-RB003 رونمایی کرد اما هیچگونه اطلاعتی از آن به خبرنگاران و بازدیدکنندگان نداد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، ظاهرا یکی از شعبات این خودروسازی انگلیسی، اشتباهی کرده و یک کاتالوگ از این خودرو به بیرون درز کرده که اطلاعات این خودرو را فاش کرده است.

این خودرو از یک پیشرانه هایبرید سود می‌برد که پیشرانه بنزینی آن از نوع 6 سیلندر توربو است و در کنار پیشرانه الکتریکی می‌تواند 1000 اسب بخار نیرو تولید کند.این قدرت توسط یک گیربکس 8 سرعته دو کلاچه (که از روی خودروهای فرمولا وان الهام گرفته شده است) به همراه دیفرانسیل لغزش محدود به هر چهار چرخ منتقل می‌شود.

شاسی این خودرو مانند والکری است و بدنه آن نیز از جنس فیبر کربن است تا وزن این خودرو به عددی حدود 1350 کیلوگرم برسد.با توجه به این وزن و قدرت خروی پیشرانه این خودرو در زمان 2.9 ثانیه از سکون به تندی 100 کیومتر بر ساعت خواهد رسید و بیشینه سرعت آن نیز بالای 360 کیلومتر بر ساعت است.

این خودرو نه تنها شاسی بلکه برخی از سیستم‌های رانندگی و پایداری را مانند سیستم تعلیق فعال، ارتفاع سواری فعال، کنترل پلتفرم و سیستم دامپینگ را از والکری به عاریه گرفته است.از این خودرو که رقمی حدود 875 هزار پوند یا 1 میلیون و 152 هزار و 440 دلار دارد تنها 500 دستگاه ساخته می‌شود و اولین نمونه از آن در سال 2021 به دست مشتریان خواهد رسید.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=174402
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه