میهن صنعت :

فراری ۴۵۸ ایتالیایی چگونه دارای پلاک ملی شد؟ /عکس

میهن صنعت : این فراری در حالی به کشور وارد شد که قانون واردات خودرو اجازه ورودش را به کشور نمی داد و دلیل اجازه نداشتن فراری برای آمدن به ایران نداشتن نمایندگی در کشور و نداشتن خدمات پس از فروش، گواهی استاندارد و گواهی مصرف بهینه سوخت ذکر شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی میهن صنعت، آبان ماه سال گذشته هم زمان با انتشار آمار واردات خودرو توسط گمرک جمهوری اسلامی، نام یک خودروی گران قیمت تعجب همگان را برانگیخت؛ خودرویی که با ورودش به ایران حاشیه های زیادی را به دنبال خود ایجاد کرد. آبان ماه سال ۹۰، شاهد ورود یک دستگاهخودروی فراری ۴۵۸ ایتالیا مدل ۲۰۱۲، با وزن ۱۵۰۰ کیلوگرم، حجم موتور ۴۵۰۰ سی سی و با ارزش مالی ۱۶۶ هزار دلار از کشور امارات به ایران بود.

 این فراری در حالی به کشور وارد شد که قانون واردات خودرو اجازه ورودش را به کشور نمی داد و دلیل اجازه نداشتن فراری برای آمدن به ایران نداشتن نمایندگی در کشور و نداشتن خدمات پس از فروش، گواهی استاندارد و گواهی مصرف بهینه سوخت ذکر شد.

طبق قانون واردات خودرو، ورود هر خودرو به کشور مستلزم ثبت سفارش در ۶ ماه قبل از آن است، امری که در میان خودروهای مجاز نه در لیست ۱۸ خردادماه ۱۳۹۰ و همچنین نه در لیست ۱۸ شهریورماه ۱۳۹۰ نامی از فراری به چشم نمی خورد!

سال گذشته، ایسنا جواب سوال «پس چگونه برای چنین خودرویی مجوزهای لازمه صادر شده؟ » را از ساسان خدایی – مدیر توسعه و تجارت بازار ایران – جویا شد و از زبان وی نوشت: «ما یک سری مصوبات از دولت داریم که به اشخاصی مانند ورزشکار، هنرمندان یا جانبازان خاصی اجازه داده می شود که این کار را انجام دهند. در آنجا اعلام نشده که مثلا خودروی فراری بدهید! بلکه ذکر شده یک خودرو خارج از ضوابط فنی واردات خودرو داده شود. این است که دیگر آن مولفه های چهارگانه ای که برای واردکنندگان درنظر گرفته می شود، برای آن فرد مورد اشاره بررسی نمی شود» .

خدایی همچنین با اشاره به خاص بودن چنین وارداتی از خودروها گفت: " این اتفاق شاید در حد دو، سه مورد در طول کل سال باشد. "

حالا از آبان ماه سال ۹۰، یک سال و ۴ماه می گذرد و فراری ایتالیایی در حالی که برخی از سایت ها تخصصی خودرو مدعی خروجش از کشور بودند، پلاک شده در خیابان های تهران ویراژ می دهد. قیمت این فراری در بدو ورودش به ایران ۱۶۶هزار دلار ذکر شده بود که با در نظر گرفتن ورودش با ارز مرجع، معادل ۱۷۶میلیون تومان می شد.
ملت ایران در ادامه نوشت : از سوی دیگر مراجعه به لیست خودروهای مجاز به ثبت سفارش واردات به ایران نیز نشان می دهد که اصلا نامی از خودروی فراری برده نشده است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=14758
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه