" اختصاصی میهن صنعت "

فرانسوی ارزان قیمت در انحصار رنو/ حل معمای کوئید در گرو قرارداد ایدرو

از مدت ها پیش موضوع تولید خودرو ارزان قیمت رنو در بازار ایران مطرح شد و کارشناسان این محصول ارزان قیمت رنو را جایگزین مناسبی برای خودرو پر حاشیه سالهای اخیر صنعت خودرو ایران دانستند.

به گزارش خبرنگار حوزه خودرو پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»،  از مدت ها پیش موضوع تولید خودرو ارزان قیمت رنو در بازار ایران مطرح شد و کارشناسان این محصول ارزان قیمت رنو را جایگزین مناسبی برای خودرو پر حاشیه سالهای اخیر صنعت خودرو ایران دانستند.


این خودروساز فرانسوی به واسطه ی موفقیت تولید این خودرو در هند نشان داد که از توانایی تولید خودروهای ارزان قیمت با محبوبیت بالا بهره میبرد و در نتیجه اینبار قلب بازار خودرو ایران را نشانه رفته تا به واسطه تولید کوئید از رقیب هموطن دیرینه خود در بازار ایران  پیشی بگیرد و سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص دهد.


کوئید خودرویی با کیفیت و البته ارزان قیمت است که رنو تصمیم دارد تا به واسطه ی آن سبد محصولاتش در بازار خودرو ایران را کامل کرده و همچنین جا پای رقیبانی همچون پراید و تیبا در رده قیمتی 30 میلیون تومان قرار دهد.


پیمان کارگر قائم‌مقام بخش هند، آفریقا و خاورمیانه رنو در خصوص آخرین وضعیت تولید این خودرو در ایران بیان کرد : رنو در حال مذاکره با ایران خودرو برای تولید کوئید است.


وی ادامه داد در حال حاضر منتظر نهایی شدن قرارداد با ایدرو هستیم پس از خاتمه یافتن این موضوع، رنو بحث تولید کوئید در ایران را نهایی خواهد کرد.

سخنان پیمان کارگر در خصوص نهایی شدن موضوع تولید کوئید و گره زدن آن به قرارداد ایدرو، کمی زیرکانه به نظر می رسد.


گرچه صحبت هایی مبنی بر تولید مستقل کوئید در ایران نیز مطرح شده بود اما به نظر می رسد که رنویی ها تا قبل از نهایی شدن قرارداد ایدرو به دنبال بازارگرمی برای تولید این خودرو ارزان قیمت هستند.از خبرهای شنیده شده در خصوص "تولید کوئید در سایت بن‌رو سایپا"  گرفته تا "ایران خودرو تنها مقصد رنو جهت تولید کوئید خواهد بود"، همه و همه نشانگر این است که باید منتظر اتفاقات جالبی در خصوص این فرانسوی پر سرو صدا بود.


رنو بارها نشان داده که لقب "غافلگیرانه ترین سیاست های تولید و مشارکت" را یدک می کشد و از آداب و اصول حرفه ای جذب بازار هدف آن هم به سبک فرانسوی بهره مند است و بر همین اساس نباید تعجب کرد پس از این همه کش و قوس تولید این محصول را در انحصار خود نگه دارد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=91886
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه