میهن صنعت :

فردا؛ نخستین همایش بین المللی خودرو با حضور برندهای جهانی

میهن صنعت : نخستین همایش بین المللی صنعت خودرو فردا (شنبه)با حضور خودروسازان و قطعه سازان برتر بین المللی و تخصصان خارجی در سالن همایش های برج میلاد برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، ساسان قربانی دبیر انجمن قطعه سازان خودرو و دبیر همایش در گفتگو با خبرنگار ما گفت : مهمانانی از بیش از 20 کشور با هدف ایجاد بستر مشترک برای همکاری های فناوری و توسعه تولید و بازاریابی در عرصه صنعت خودرو و قطعه سازی و تولید محصولات جدید به ایران می ایند.

وی از حضور برندهای معتبر صنعت خودرو مانند quotation mark رنو ، پژو ، فیات ، بنز ، تویوتا و دیگر نشان های برتر بین المللی quotation mark در این همایش که در تاریخ صنعتی ایران بی سابقه است ، خبر داد.

قربانی افزود: مذاکرات و گفتگوهای دو جانبه و چند جانبه برنامه ریزی شده است و احتمالا به توافق های کاری هم منجر می شود.

در این همایش در کنار خودروسازان جهانی، قطعه سازان صاحب نام به ویژه در تولید قطعات خاص نیز شرکت می کنند.

در این همایش قطعه سازانی از کشورهای دانمارک، کره جنوبی، ژاپن، آلمان، انگلیس، سوئیس، ترکیه، رومانی، ایتالیا، اسپانیا، مالزی، سنگاپور، هند و چین حضور خواهند داشت.

دبیر انجمن قطعه سازان خودرو با بیان اینکه صنعت خودرو سازی ایران ظرفیت ها و مزیت های زیادی برای تولید جهانی و مدیریت قطب منطقه ای ( بازار 300 میلیون نفری ) دارد ، گفت : حضور 20 کشور صاحب فناوری تولید خودرو و قطعات در نخستین همایش بین المللی صنعت خودرو ایران قطعی شده است. ساسان قربانی گفت: نخستین همایش بین المللی صنعت خودرو ایران نهم آذر در مرکز همایش های بین المللی برج میلاد تهران برپا خواهد شد.

قربانی گفت: در سال های اخیر قدرت های جهانی تلاش کرده اند محدودیت ها و تحریم هایی را علیه اقتصاد ایران اعمال کنند، اما حضور در این همایش بزرگ تحریم نیست و فرصت
خوبی برای شناسایی ظرفیت های صنعت و بازار خودرو ایران محسوب می شود.

وی افزود : هدف اصلی از برگزاری این همایش طلاع رسانی و معرفی ظرفیت های خودروسازی و قطعه سازی در بازار منطقه ای ایران است.

قربانی اظهار داشت : تحریم های صنعت خودرو ایران ظالمانه است و منطقی هم ندارد چون بیش از 80 درصد فعالیت های

صنعت خودرو ایران در اختیار بخش خصوصی است.
قربانی اظهار داشت : مزیت ها و زیرساخت های مناسب صنعت خودرو و قطعه سازی ایران، سطح قابل قبول فناوری و دانش فنی، منابع انسانی توانمند، ذخایر معدنی و انرژی ایران و همچنین دسترسی مناسب به بازارهای منطقه خاورمیانه فرصت های بسیار مناسبی برای مشارکت و همکاری خودروسازان بزرگ جهان محسوب می شود که امیدواریم از همه این ظرفیت ها استفاده کنیم.

صنعت خودرو ایران با دو میلیون دستگاه ظرفیت سالانه ، تجربه تولید یک میلیون و 600 هزار دستگاه خودرو در سال را دارد و زیرساخت های صنعت قطعه سازی رتبه تک رقمی جهان را از ان خود کرده است.

همزمان با برپایی این همایش، نمایشگاه بین المللی قطعات و مجموعه های خودرو نیز در محل دائمی نمایشگاههای تهران برگزار خواهد شد .

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=32508
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه