فردا با حمله زامبی ها دنیا تمام می شود!

فردا روز موعود شایعه پایان جهان است. روزی که از مدت ها قبل در بسیاری از سایت ها و شبکه های خبری اخبار داغی در مورد آن منتشر می شود و البته معتقدان بسیاری هم در سراسر دنیا دارد.

تماشا: فردا روز موعود شایعه پایان جهان است. روزی که از مدت ها قبل در بسیاری از سایت ها و شبکه های خبری اخبار داغی در مورد آن منتشر می شود و البته معتقدان بسیاری هم در سراسر دنیا دارد.

 از جمله شایعات مطرح شده در این بازار، دیده شدن همزمان مریخ و ماه در آسمان، تاریکی 3 روزه خورشید و سیارک ویرانگر است که این روزها دغدغه بسیاری از مردم شده است.

بر اساس نظرسنجی های انجام شده توسط شرکت Global Public Affairs که با حضور 16 هزار نفر از 20 کشور جهان صورت گرفت مشخص شده که مردم آمریکا و ترکیه بالاترین میزان خرافات نسبت به قریب الوقوع بودن پایان دنیا را دارند. در این میان بلژیک و انگلیس کمترین میزان را به خود اختصاص داده اند.

به گزارش رویترز، در میان مردم جهان، از هر 7 نفر یک نفر به پایان جهان در سال 2012 اعتقاد دارد. آمریکا و ترکیه نیز با 22 درصد در کنار آرژانتین و آفریقای جنوبی بالاترین میزان باور به پایان جهان را دارند. همچنین بر اساس این نظرسنجی، افرد کم سواد و پایین 35 سال نیز بیشتر به پایان دنیا در 2012 اعتقاد دارند. همچنین وب سایتی با نام 21 December 2012 طراحی شده است و بیشتر شایعات حادث روز پایانی دنیا در اینجا دامن زده می شود. در این وب سایت اجناسی با طرح لوگوهای پایان دنیا به فروش می رسد.

درخواست دولت روسیه از کشیش ها

به گزارش سایت روسی rbth، روسیه از خرافاتی ترین کشورهای دنیاست و 13 درصد از آنها اعتقاد دارند که دنیا در 21 دسامبر یعنی فردا به پایان خواهد رسید. به گزارش نیویورک تایمز، وحشت از پایان دنیا در بخش های مرزی روسیه به خصوص با چین آنقدر زیاد است که دولت از کشیش ها درخواست کمک کرده است. بنا بر این گزارش، همچنین در جنوب روسیه مردم شروع به ساخت گذرگاه های سرپوشیده به سبک قبایل مایا کرده اند. به گزارش چاینا دیلی در چین هم اوضاع چندان خوب نیست و پلیس چین دست به کار شده و به خاطر شایعات پایان دنیا، افراد زیادی را در این کشور که به دلیل شایعات به مغازه ها یورش برده اند را بازداشت کرده اند.

افزایش خرید اسلحه به خاطر حمله زامبی ها

خرید اسلحه در روزهای اخیر در آمریکا چند برابر شده است، زیرا بسیاری اعتقاد دارند که در 21 دسامبر زامبی ها حمله ور شده و برای دفاع در برابر آنها باید آمادگی کامل داشته باشند. در حالی که فردا بیست و یک دسامبر یا همان روز شایعه پایان جهان است بعضی آمریکایی ها دست به ساخت پناهگاه های ضد بمب زده اند که داخل آن مانند یک خانه با تجهیزات کامل است. گفته می شود این تانکر که در برابر بمب های هسته ای و شیمیایی مقاوم است حدود 64 هزار دلار فروخته می شود. در این میان مردم شیلی در روز 21 دسامبر قصد کار کردن ندارند و حتی بعضی از کارمندان تقاضای دریافت حقوق خود را زودتر از موعد کرده اند تا شاید در پایان جهان به دردشان بخورد.

روز پرسود برای هتلداران، وام ویژه پایان دنیا

به نظر می رسد روز پایان تقویم مایاها روز خوشبختی برای هتلداران در بعضی از نقاط دنیا باشد. به گزارش خبرگزاری ان بی سی، بسیاری از هتل ها و رستوران ها با تبلیغات فراوان از مردم می خواهند تا آخرین روزهای عمر خود را به آنجا بروند. برای مثال، بسته هایی به قیمت 79 هزار دلار پیشنهاد می دهند تا در این آخرین روزها مسافرانشان، با یک روحانی مایایی و یک هلی کوپتر شخصی و متخصص باستانشناسی به سفرهای تاریخی بروند. بانک ها هم این وسط بی بهره نبوده اند، بانک کالیفرنیایی لاتیتود، طرح ویژه ای با نام وام ویژه پایان دنیا اجرا کرده است. بنا بر این طرح، در صورتی که دنیا پایان یابد نیازی به بازپرداخت وام ندارید.

دروغ بزرگ

با تمام این شایعات و این اتفاق ها در سراسر دنیا، دانشمندان پیش بینی تغییرات شوم برای زمین در 21 دسامبر سال 2012 میلادی را که تنها یک روز به آن باقی مانده است را دروغ می دانند. به گزارش مهر، مسئول آموزش مرکز نجوم ادیب در اصفهان در این باره می گوید: «پیش بینی تغییرات شوم یا سرنوشت مرگبار برای زمین در 21 دسامبر 2012 میلادی دروغ و بی اساس است و در قرن های گذشته نیز بارها سرنوشت شومی برای زمین پیش بینی شده بود.»

به گفته ژاله موزون برخورد نیبرو با زمین، توفان خورشیدی و تسخیر دنیا به وسیله تاسیسات هارپ که برای مطالعه بر لایه های مختلف زمین ساخته شده است یک دروغ بزرگ است. وی افزود: «اگر جرم یا سیارکی در مسیر برخورد با زمین باشد از سال ها قبل مدار آن را می توان محاسبه کرد.»
مسئول آموزش مرکز نجوم ادیب در اصفهان همچنین می گوید: »هر سال در شب یلدا زمین و خورشید با مرکز کهکشان راه شیری هم خط می شوند و تاکنون که هیچ پیامد شومی در پی نداشته است.»

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=7665
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه