میهن صنعت :

فشار مضاعف واردات خودروهای دست دوم به تولید داخل

میهن صنعت : عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت : در شرایط تحریم صنعت خودرو و سالی که با نام حماسه اقتصادی نام گذاری شده است منطقا باید از تولید داخل حمایت بیشتری صورت گیرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت : در شرایط تحریم صنعت خودرو و سالی که با نام حماسه اقتصادی نام گذاری شده است منطقا باید از تولید داخل حمایت بیشتری صورت گیرد.

محسن بیگلری با توجه به واردات 3 هزار دستگاه کامیون دسته دوم به کشور افزود : البته حمایت از تولید داخل در شرایطی منطقی است که قدرت رقابت پذیری به لحاظ قیمتی وجود داشته باشد در حالی که هم اکنون به لحاظ قیمت و کیفیت رقابتی با خودروهای سنگین وارداتی وجود ندارد.

وی با اشاره به تاثیر واردات 3 هزار دستگاه کامیون دست دوم بر تولیدات داخلی گفت : در شرایطی که مطرح می شود 7 هزار خودرو در انتظار مراجعه مشتری است ، مسلما واردات این تعداد کامیون دست دوم به تولید کنندگان داخلی فشاری مضاعف وارد خواهد کرد.

وی واردات خودروهای سنگین دست دوم را در شرایطی که روند تولید و فروش در داخل با مشکل مواجه شده است را غیر منطقی دانست و گفت :البته در صورتی که قیمت و کیفیت و برند خودروهای وارداتی قابل رقابت با خودروهای داخلی باشد و در این شرایط به مصرف کننده کمک شود شاید واردات آنها تا حدودی مناسب بوده و به نفع مصرف کنندگان باشد اما قطعا این مساله به تولیدات داخلی ضربه خواهد زد.

نماینده سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفتگو با خبر خودرو، تولید خودرو و حمایت از محصولات داخلی را مستلزم رشد کیفیت تولیدات شرکتهای خودروساز ذکر کرد و افزود : تا زمانی که محصولات داخلی به لحاظ کیفیت و قیمت رقابتی نباشند نمی توان مانع از ورود محصولات خارجی شد چرا که مصرف کنندگان خودروهای سنگین و تجاری عمدتا افرادی هستند که از این خودروها در حوزه حمل و نقل و به عنوان خودروی کار ، استفاده می کنند بنابراین ترجیح می دهند که از خودرویی که کیفیت و قیمت کمتری برخوردار است را خریداری کنند.

بیگلری تاکید کرد : در واردات خودروهای سنگین دست دوم باید به کیفیت و خدمات پس از فروش این نوع خودروها دقت شود و سپس نسبت به واردات آنها اقدام شود.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=22804
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه