عضو کمیسیون صنایع مجلس:

فشار گرانی خودرو به مردم وارد می‌شود

میهن صنعت :‌ عضو کمیسیون صنایع مجلس با اشاره به جلسه دیروز این کمیسیون با وزیر صنعت، گفت: در این جلسه مقرر شد کمیته مشترکی بین دولت و مجلس برای بررسی وضعیت معادن تشکیل شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، عزیز اکبریان اظهار کرد: در جلسه روز گذشته کمیسیون‌صنایع با محمدرضا نعمت‌زاده، پرسش‌هایی از طرف نمایندگان مجلس مطرح شد که دو نفر از نمایندگان از پاسخ وزیر قانع‌شدند، ولی برای پاسخگویی به دو نماینده دیگر قرار شد کمیته مشترکی بین مجلس و دولت تشکیل‌شود تا موضوع وضعیت معادن به ویژه معادن سنگ‌آهن مورد بررسی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در جلسات بعدی با وزیر صنعت، مشکلات بخش صنعت و معدن را پیگیری خواهیم کرد، تصریح کرد: خودروسازی یکی از صنایع بزرگ کشور است که در حال حاضر با مشکل روبه‌رو شده است.

اکبریان ادامه داد: مشکل خودروسازان، گران یا ارزان بودن خودرو نیست، بلکه عدم پرداخت تسهیلات بانکی، بالا بودن نرخ سود بانکی و دخالت‌های دولتی است.

وی تاکید کرد: اگر دولت به خودروسازان تسهیلات دهد و نظارت بر تولیدات وجود داشته باشد، کیفیت خودروها افزایش می‌یابد.
به گفته وی، در حال حاضر تولید خودرو از 2 میلیون دستگاه به 500 هزار دستگاه رسیده و این مساله باعث ایجاد رانت در بازار خودرو شده است.

به گزارش فارس، عضو کمیسیون صنایع مجلس تاکید کرد: برای بهبود وضعیت خودروسازی باید برنامه‌ریزی دقیقی شود، وگرنه مشکل خودروسازان با افزایش قیمت خودرو برطرف نمی‌شود.

وی در واکنش به این موضوع که گفته می‌شود تسهیلات هزار میلیارد تومانی به ایران خودرو اختصاص یافته است، نیز گفت: این موضوع در حال پیگیری است؛ ولی تاکنون هیچ تسهیلاتی پرداخت نشده است.

اکبریان افزود: هر خودروساز نیازمند تسهیلات هزار میلیارد تومانی است که در حال پیگیری برای پرداخت این تسهیلات هستیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر فشار ناشی از گرانی تولید خودرو به مردم وارد می‌شود و این در حالی است که خودروهای داخلی قابلیت رقابت با تولیدات خارجی را ندارند.

عضو کمیسیون صنایع مجلس همچنین در واکنش به این سوال که گفته می‌شود شرکت‌های خودروساز در حال تعدیل بخشی از نیروهای خود هستند نیز گفت: تلاش می‌کنیم تا جایی که امکان دارد، تعدیلی صورت نگیرد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=29890
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه