میهن صنعت :

فعالیت ائل خودرو ارس در زمینه واردات خودرو غیرقانونی است

میهن صنعت : مدیرکل نظارت بر خدمات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت: فعالیت شرکت ائل خودرو ارس در زمینه واردات هر خودرویی با هر برندی و از هر کشوری، غیرقانونی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، درباره اقدامات صورت گرفته از سوی این سازمان در زمینه اعلام اخیر معاونت بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر غیرقانونی بودن تبلیغات فروش خودروهای آمریکایی در ایران اظهار کرد:‌ در ماده 4 قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان قید شده که تمام عرضه‌کنندگان کالاهای سرمایه‌ای و مصرفی با دوام از جمله خودرو، مکلف به داشتن نمایندگی رسمی، تعمیرگاه مجاز، تامین قطعات یدکی و ارائه سرویس خدمات پس از فروش هستند.

وی با بیان این‌که طبق ماده 21 قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان، آیین‌نامه اجرایی این قانون تدوین شده است، خاطرنشان کرد: براساس ماده 37 این آیین‌نامه، ضوابط فعالیت واردکنندگان کالاهای سرمایه‌ای و مصرفی با دوام خارجی تدوین شده است.

احمدی ادامه داد: در ماده 2 این ضوابط، نحوه ثبت‌نام نمایندگی‌های فروش کالاهای خارجی در ایران مشخص شده است که براساس آن، تمام اشخاص حقوقی و غیرحقوقی واردکننده و عرضه کننده کالاهای خارجی در ایران باید نسبت به عقد قرارداد با شرکت تولیدکننده خارجی اقدام کرده و برای اخذ گواهی فعالیت در ایران، قرارداد خود با شرکت خارجی را به معاونت بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت ارائه و با ثبت برند، گواهی فعالیت دریافت کنند.

مدیرکل نظارت بر خدمات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان افزود: در این زمینه معاونت بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت در نامه‌ای رسمی به سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرده که شرکت "ائل خودرو ارس" گواهینامه‌ای در زمینه فعالیت در ایران از مرکز اسناد این اداره دریافت نکرده و هرگونه فعالیت تجاری آن قبل از ثبت نمایندگی، غیرقانونی است.

به گزارش ایسنا وی تصریح کرد: پس از وصول این نامه، به حوزه بازرسی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کردیم که شرکت مربوطه اجازه فعالیت نداشته و تبلیغات آن غیرقانونی است و باید جلوی آن گرفته شود.

احمدی با بیان این‌که همچنین از شرکت ائل خودرو ارس خواستیم اگر مستنداتی مبنی بر قانونی بودن فعالیت‌های خودرو در ایران دارند ارائه کنند، تصریح کرد: ‌تا این لحظه مستنداتی دال بر ثبت نمایندگی از این شرکت به ما ارائه نشده است. بنابراین از نظر ما فعالیت شرکت ائل خودرو ارس در زمینه واردات هر نوع خودرویی با هر نوع برندی و از هر کشوری، غیر قانونی است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=23978
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه