میهن صنعت :

فعالیت واسطه‌ها در صنعت خودرو ادامه می‌یابد

میهن صنعت : دبیر انجمن خودروسازان ایران گفت: تا زمانیکه اختلاف قیمت کارخانه و بازار خودرو وجود دارد، فعالیت دلالان و واسطه‌ها در این بازار همچنان ادامه خواهد یافت.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی میهن صنعت احمد نعمت‌بخش در پاسخ به این پرسش که اگر دولت قیمت خودرو را آزاد کند، نرخ محصولات ایران خودرو و سایپا در بازار کاهش می‌یابد؟ اظهار کرد: اگر در حال حاضر با افزایش نرخ ارز روبرو نبودیم به صراحت می‌گفتیم که قیمت خودرو در صورت آزادسازی نرخ‌ها کاهش می‌یابد اما رشد نرخ ارز معادله جدیدی را در قیمت‌گذاری خودرو ایجاد کرده است
نعمت‌بخش که در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه پایش شبکه یک سیما سخن می‌گفت ادامه داد: چرا مردم فکر می‌کنند وقتی که نرخ ارز دو برابر شده قیمت خودرو نباید افزایش یابد. از سال 88 که وزیر صنایع قبلی اجازه نداد قیمت خودرو در حاشیه بازار تعیین شود، قیمت‌های رسمی تثبیت شده و رانت بین قیمت بازار و کارخانه ایجاد شد.
وی افزود: بهترین راه این است که اجازه دهیم قیمت خودرو در حاشیه بازار تعیین شود. به این ترتیب در جریان عرضه و تقاضا پول‌های سرگردان از این بازار خارج خواهند شد اما تا زمانیکه اختلاف قیمت کارخانه و بازار وجود دارد، فعالیت دلالان و واسطه‌ها همچنان ادامه خواهد یافت.
به گزارش ایسنا دبیر انجمن خودروسازان ایران در پاسخ به اینکه تا چه زمانی دولت باید به حمایت از صنعت خودرو ادامه دهد، اظهار کرد:‌ اگر منظور تعرفه 90 درصدی است که ما کشوری در حال توسعه هستیم و در دیگر محصولات نیز تعرفه بالایی داریم، به‌گونه‌ای که تعرفه کاشی صد درصد و کفش 130 درصد است. البته من نیز موافقم که باید در روندی پنج ساله تعرفه‌ها کاهش یابد اما نکته مهم این است که تعرفه تمام کالاها باید در کنار یکدیگر کاهش یابد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=4920
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه