میهن صنعت :

فورد اکواسپرت 2013

میهن صنعت : برادر کوچکتر فورد کوگا با نام اکواسپرت (EcoSport) به نمایشگاه بین المللی ژنو 2013 آورده شد.

به گزارش میهن صنعت به نقل از پرشین خودرو، البته این خودرو پس از رونمایی از پروتوتایپ آن در نمایشگاه پاریس سال قبل، طی ماه گذشته برای نخستین بار در کنگره جهانی موبایل بارسلونا به نمایش درآمده بود و اکنون نسخه اروپایی آن در ژنو معرفی شده است.

اکو اسپرت که نوعی شاسی بلند محسوب می‌شود بر روی پلت فرم فورد فیستا ساخته شده است و پیشرانه‌های بنزین سوز انتخاب شده برای آن شامل دو نوع است که EcoBoost با حجمی برابر با 1 لیتر و توان 125 اسب بخار نمونه نخست و دیگری که از نوع تنفس طبیعی است با قدرتی معادل 110 اسب بخار و حجم 1.5 لیتر نمونه دوم آن است، همچنین تنها یک انتخاب برای پیشرانه دیزلی وجود دارد که آن هم با کد TDCi شناخته می‌شود و با حجمی به میزان 1.5 لیتر قادر به تولید نیرویی به اندازه 90 اسب بخار است.

با نگاهی به بدنه آن به راحتی می‌توان حس اسپرت و امروزی بودن آن را از جلوپنجره متمایز آن، ستون‌های شیب‌دار جلو و دماغه کوتاه آن متوجه شد هرچند که کاسه چراغ‌های چند ضلعی جلو وجهه مدرن اکواسپرت را تقویت می‌کنند و چراغ‌های مه‌شکن کروی و بزرگ آن در ارتفاعی نسبتا بالا تعبیه شده‌اند و به شلوغی قسمت بالای این نما افزوده‌اند. کروم نیز در تزئینات چهره فورد اکواسپرت نقش پررنگی دارد که نشانه‌ای از لوکس بودن را در عین هیجان القا می‌کند. بخش زیرین سپرهای جلو و عقب به همراه رکاب‌های خودرو از جنس پلاستیک تیره هستند که در صورت برخورد با موانع موجود در مسیر این SUV، آسیبی به رنگ بدنه نرسد. در نهایت چرخ زاپاس بر روی درب پنجم نصب شده تا فضای بیشتری در اختیار مخزن سوخت قرار گیرد.

فورد قرار است اکو اسپرت را با مجموعه ای از تکنولوژی‌های کمکی برای راننده مانند پایداری الکترونیکی و سیستم کمک به حرکت در سطوح شیب‌دار عرضه کند همچنین این خودرو یکی از نخستین محصولات فورد است که برای بازار اروپا به سیستم YNC AppLink مجهز خواهد شد و توسط آن کنترل صوتی نرم افزارهای تلفن هوشمند قابل اجرا است. از دیگر موارد قابل ذکر استفاده از سیستم دستیار اورژانس SYNC است که در صورت بروز حادثه و تصادف، ارتباط مسافران را با مراکز اضطراری همچون امداد، اورژانس و آتش نشانی برقرار می‌کند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=13995
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه