فولکسواگن پرچمدار بیشترین و پورشه در صدر کمترین فراخوان قرار گرفت
بسیاری از خودروهای این شرکت بارها به دلایل مختلف در لیست فراخوان قرار گرفتهاند. به همین دلیل در این خودروسازی و برخی دیگر از همتایان آن تعداد خودروهای فراخوان شده از تعداد خودروهای فروخته شده پیشی گرفته است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت» و به نقل از عصرایران ، فراخوان، کلمهای که خودروسازان را میترساند و از طرفی معلوم نیست بر اعتبار شرکتها میافزاید یا از آن میکاهد. خودروسازان جهان در سال گذشته بیش از 51.26 میلیون خودرو را فراخواندند و رکوردی جدید را به ثبت رساندند.
این خودروسازان با احتیاط زیاد عمل کرده و شاید از طرفی قابل ستایش باشد، آنها با این فراخوانها به مرور کنترل کیفی خود میپردازند.
اما واقعیت در میان این فراخوان ها نهفته شده است، تحلیل و ارزیابی 31 سال فراخوان از سوی خودروسازان نشان میدهد که فراخوانها یک عملکرد عالی براتی فرار از یک وضعیت بد است.
نتایج یک تحلیل منتشر شده از سوی سایت تحلیلی "آیسیکارز"، که اطلاعات آن از سوی اداره امنیت حمل و نقل ملی بزرگراهها (NHTSA) جمعآوری شده نشان می دهد سال پیش رکورد جدید در عرصه فراخوان خودروسازان جهان به ثبت رسیده است. دادههای این تحلیل بین سالهای 1985 تا 2016 جمع آوری شده است. این تحقیق شامل خودروهای جدیدی است که به فروش رسیده است. در این میان فولکسواگن بیشترین نرخ فراخوان خودرو در میان برندهای تجاری را از آن خود کرده است.
به خاطر داشته باشید که رسوایی دیزلی در گروه صنعتی فولکس واگن تا کنون منجر به فراخوان خودرو نشده است و در دادههای این تحلیل نمیگنجد. فولکسواگن به دلیل فروش میزان زیادی از خودروهایش رکورددار نرخ فراخوان است. بسیاری از خودروهای این شرکت بارها به دلایل مختلف در لیست فراخوان قرار گرفتهاند. به همین دلیل در این خودروسازی و برخی دیگر از همتایان آن تعداد خودروهای فراخوان شده از تعداد خودروهای فروخته شده پیشی گرفته است.
نرخ فراخوان تولیدکنندگان
(ژانویه 1985- سپتامبر 2016)
رتبه
خودروساز
تعداد خودروی فراخوانده شده
تعداد خودروی فروخته شده
رتبه خودرو براساس هر 1000 خودرو
1
پورشه
392.563
739.812
531
2
مرسدس بنز
3.664.182
5.874.888
624
3
کیا
5.169.239
6.557.319
788
4
تسلا
85.184
91.046
936
5
مزدا
8.873.819
9.201.683
955
6
جنرال موتورز
129.225.450
134.895.276
958
7
سوبارو
6.648.076
6.749.209
985
8
تویوتا
52.614.771
51.188.734
1.028
9
نیسان
28.771.128
27.709.771
1.038
10
جگوار لندروور
1.709.017
1.601.295
1.067
11
میتسوبیشی
5.418.810
4.793.757
1.089
متوسط صنایع
527.406.265
472.971.556
1.115
12
فورد
111.043.367
97.493.735
1.139
13
ولوو
3.398.341
2.940.087
1.156
14
بیامو
7.730.152
6.461.488
1.196
15
هیوندایی
13.606.160
10.743.745
1.266
16
هوندا
46.117.074
35.276.710
1.307
17
کرایسلر
89.647.293
63.057.833
1.422
18
گروه فولکسواگن
13.381.639
7.415.150
1.805
فولکسواگن در این شاخص تنها نیست. گروه صنعتی کرایسلر، هوندا، هیوندایی، بیامو،ولوو و فورد در تعداد خودروهای فراخوان شده بالاتر از متوسط صنایع قرار میگیرند. در این فهرست تولیدکنندگانی که از حجم تولید کاستهاند و به ارتقاءهای کوچک اکتفا کردهاند، با فراخوانهای کمتری روبهرو شدهاند، به همین دلیل پورشه در صدر کمترین فراخوان قرار گرفته است. با فاصله نه چندان دور مرسدس بنز به عنوان یکی از شرکتهای سهامدار پورشه در مقام دوم این فهرست قرار میگیرد.
از طرف دیگر پورشه سریعترین واکنش و اعلامیهها را برای فراخوانشهایش داوطلبانه و مسئولانه نشان داده است.
تسلا، نیسان، جگوار، لندروور و ولوو نیز در زمان مناسب با فراخوانهای عدیده از اعتبار و کسب و کار خود حمایت کردند. اما مزدا در این وادی قصور زیادی داشته است. اداره امنیت حمل و نقل ملی بزرگراهها (NHTSA) این اطلاع رسانی را پس از انتقادات فراوان از مشکلات خودروهای نو انجام داد.