میهن صنعت :

قابلیت و توان بالای صنعت خودرو ایران در همکاری با شرکتهای برتر دنیا

میهن صنعت : عضو انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو گفت : راه پیشرفت و توسعه صنعت خودرو وجود شرکای قوی و معتبر بین المللی خودروساز است.

عضو انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو گفت : راه  پیشرفت و توسعه صنعت خودرو وجود شرکای قوی و معتبر بین المللی خودروساز است.

بهرام شهریاری افزود : قطعا حضور شرکای مسلط در تولید محصولات با تکنولوژی و به روز و همکاری مستمر با آنها زمینه رشد صنعت خودرو ایران و جهانی شدن خودروسازان داخلی را فراهم خواهد نمود.

وی گفت : در صورت موفقیت و مشارکت با خودروسازان بین المللی ، این تصمیم بزرگترین کمک به صنعت خودرو ایران خواهد بود و باید از وزیر صنعت ،معدن و تجارت به جهت این تصمیم و پیشنهاد تقدیر و تشکر کرد.

وی تاکید کرد : قطعا جذب سرمایه گذاری خارجی موجب پیشرفت و توسعه صنعت خودرو کشور شده و منافع زیادی را برای کشور به همراه خواهد داشت.

وی با مخالفت نسبت به واردات خودرو به عنوان عامل ضربه به تولیدات داخلی گفت :  در جریان همکاری با شرکتهای خارجی باید تولید مشترک دنبال شود و از هرگونه واردات و در اختیار گرفتن بازار داخل جلوگیری شود .

این کارشناس قطعه سازی کشور تصریح کرد : حتی اگر 100 درصد سهام شرکتهایی که به صورت مشارکتی با خودروسازان اروپایی ایجاد می شود برای خودروسازان خارجی باشد  اما در داخل محصول مشترکی تولید شود قطعا این رویه نیز اقدام مناسبی خواهد بود.

شهریاری افزود : به هر میزان در داخل کشور سرمایه گذاری خارجی صورت گیرد مطمئنا این موضع به نفع تولید کشور خواهد بود.

وی با اشاره به طرح همکاری با شرکتهای چینی در ماههای گذشته گفت : یقینا همکاری با شرکتهای چینی ضربه بزرگی به صنعت خودرو ایران خواهد بود.

وی تاکید کرد : مسلما در جریان همکاری با خودروسازان معتبر دنیا تکنولوژی تولید خودرو در کشور ارتقاء یافته و این حرکت ضمن پاسخگویی به نیاز داخل ، موجب توسعه صادرات نیز خواهد شد.

وی  در ادامه گفتگو با خبرخودرو، افزود : در صورتی که این همکاری مشترک شکل بگیرد سطح دانش ، تکنولوژی و کیفیت در صنعت خودرو ایران افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به توان بالای صنعت خودرو ایران در همکاری و مشارکت با شرکتهای اروپایی  و آمریکایی گفت : نمونه توان و قابلیت بالای صنعت خودرو ایران در همکاری با رنو پارس است  به طوری که خودروسازان داخلی توانستند در جریان این همکاری و مشارکت محصول خوب و با کیفیتی را تولید و عرضه نمایند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=26599
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه