میهن صنعت :

«قاطر رباتیک» تازه‌ترین سلاح ارتش آمریکا

میهن صنعت : ارتش آمریکا با همکاری یک شرکت تجاری روباتی مانند قاطر طراحی کرده که در شرایط دشوار جوی و جغرافیایی قادر به حمل بار است.

به گزارش میهن صنعت به نقل از فارس به نقل از فوربس، این ربات چهارپا که قادر به تقلید بسیاری از حرکت قاطر و الاغ است، Legged Squad Support System یا (LS3) نام دارد.

ربات یاد شده به سربازانی که باید با عبور از کوه ها و صخرها و در شرایط دشوار جوی مقدار زیادی بار حمل کنند کمک می کنند تا از این مشکل رها شوند. با توجه به اینکه نمی توان از وسایل نقلیه چرخ دار در این شرایط استفاده کرد، ربات چهار پای یاد شده این مشکل را هم تا حد زیادی برطرف می کند.

ربات مذکور می تواند تا حدود 200 کیلوگرم بار را حمل کند. فعالیت به صورت خودکار و همین طور قابلیت درک و اجرای دستورات ساده از جمله دیگر ویژگی های آن است. ساخت این ربات از فوریه گذشته وارد مراحل جدی شده بود و در آخرین آزمایش ها برای حمل بار در نواحی شهری و همین طور جنگل های بارانی با موفقیت به کار گرفته شده است.

این اولین بار است که رباتی با چنین قابلیتی برای استفاده های نظامی طراحی می شود. زمان تکیمل و عرضه نهایی این ربات هنوز مشخص نشده است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=7929
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه