میهن صنعت :

قانون‌ ارتقاء کیفیت با دنده سنگین حرکت می کند

میهن صنعت : رئیس کمیسیون حمایت از تولید ملی و نظارت بر اصل ۴۴ قانون اساسی با بیان اینکه خودروسازان باید برای اینکه خودروهای آنها شماره گذاری شوند طی یک تعهد دو طرفه با محیط زیست در یک زمان مشخص نسبت به ارتقای محصولات خود اقدام‌کنند، گفت: خودروسازان می تو

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، حمیدرضا فولادگر درباره اینکه قائم‌مقام سازمان محیط‌ زیست اخیرا اعلام کرده است برخی  خودروها نتوانسته اند استاندارد یورو ۴را کسب کنند واز ابتدای تیرماه شماره‌گذاری نخواهند شد،تصریح کرد: قانون ارتقاء کیفیت خودرو در مجلس هشتم تصویب شد که به موجب این قانون خودروسازان مکلف به ارتقاء کیفیت محصولات خود هستند و باید گزارش های فصلی خود را به مجلس و کمیسیون صنایع ومعادن مجلس ارائه دهند که البته این گزارش ها را به صورت فصلی ارائه می دهند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه گزارش ها حاکی از این است که خودروسازان اقداماتی را در این راستا انجام داده اند، افزود: اما سرعت لازم در این راستا وجود ندارد.

وی ادامه داد: قبل از تصویب قانون ارتقاء کیفیت خودرو در آن زمان تعرفه خودرو برای ایجاد رقابت بین خودروسازان و افزایش کیفیت محصولات داخلی کاهش یافت اما مقام معظم رهبری در بازدید از شرکت خودروسازی ایران‌خودرو تاکید داشتند به جای کاهش تعرفه واردات، مجلس با تکیه بر ارتقاء کیفیت خودرو نسبت به افزایش کیفیت  توسط خودروسازان ورود کند.

این نماینده مردم در مجلس نهم گفت: اما هنوز به تناسب انتظاری که از خودروسازان برای ارتقاء کیفیت خودرو داشتیم این اتفاق رخ نداد و امیدواریم خودروسازان  هر چه زودتر خود را با آخرین استانداردهای روز دنیا منطبق کنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس همچنین درباره اظهارات اخیر قائم‌مقام سازمان محیط‌ زیست درباره عدم شماره‌ گذاری برخی خودروها تصریح کرد: خودروسازان باید برای اینکه خودروهای آنها شماره گذاری شوند طی یک تعهد دو طرفه با محیط زیست در یک زمان مشخص نسبت به ارتقای محصولات خود توافق کنند.

فولادگر در گفت و گو با خانه ملت  با بیان اینکه مشکلاتی که در ترافیک شهری و آلایندگی هایی که در کلانشهرها وجود دارد بیش از اینکه از صنایع باشد از خودرو است، افزود: یا قطعات خودروها استاندارد کافی ندارند یا سوخت خودروها دارای استاندارد کافی نیست؛ بنابراین از خودروسازان انتظار داریم تا محصولات خود را با استاندارهای روز دنیا تطبیق دهند.

رئیس کمیسیون حمایت از تولید ملی و نظارت بر اصل ۴۴ قانون اساسی همچنین با اشاره به اینکه خودروسازان اعلام کردند برای تولید خودرو با استاندارد یورو ۴ برای هر خودرو باید بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان هزینه کنند و توان چنین کاری را ندارند، خاطرنشان کرد: باید بررسی کرد که قیمت تمام شده خودروسازان با ارتقاء کیفیت محصولاتشان چقدر افزایش می یابد که البته به اعتقاد بنده خودروسازان می توانند با افزایش بهره وری و کاهش سایر هزینه های خود مانع افزایش قیمت خودرو و به تبع ارتقا کیفیت شوند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=20041
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه