میهن صنعت :

قانون منع تردد خودروهای فرسوده به درستی اجرا نمی شود

میهن صنعت : سید جعفر تشکری هاشمی ، با اشاره به اینکه از ابزارهای اندازه گیری استاندارد برخورداریم افزود: شهرداری تهران 21 ایستگاه اندازه گیری آلودگی هوا و سازمان حفاظت محیط زیست 18 ایستگاه در تهران دارند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، سید جعفر تشکری هاشمی ، با اشاره به اینکه از ابزارهای اندازه گیری استاندارد برخورداریم افزود: شهرداری تهران 21 ایستگاه اندازه گیری آلودگی هوا و سازمان حفاظت محیط زیست 18 ایستگاه در تهران دارند.

وی ادامه داد: در برخی نقاط میزان آلودگی ، بیشتر و در برخی کمتر است و در سنجش میزان آلودگی، میانگین آن در نظر گرفته میشود.
تشکری هاشمی گفت: هر گاه میزان آلایندگی از 150 بالاتر برود در شرایط ناسالم قرار می گیریم.

رئیس سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران هم با بیان اینکه کیفیت بنزین و گازوئیل نسبت به گذشته بسیار بهبود یافته است، گفت: شاخص ها نشان می دهد که این سوخت ها استاندارد نزدیک به یورو 4 دارند و به ویژه گازوئیل که بسیار بهبود یافت و از میزان آلودگی 7000 PPM گوگرد به 40 PPM رسیده است.

تشکری هاشمی ادامه داد: شاخص اصلی آلودگی هوا؛ ذرات معلق زیر 2 و نیم میکرون است که منشأ انتشار و راه های مبارزه با آن باید شناسایی شود.

رئیس سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: بررسی ها نشان می دهد خودروهایی که استاندارد پایینی دارند و خودروهای فرسوده و تنظیم نبودن عملیات احتراق در خودروها مرکز اصلی آلودگی است و معاینه فنی نیز بسیار مهم است.
وی افزود: این آلاینده ها به طور طبیعی در طبیعت کم وجود دارند و محصول سوخت بنزین و آلودگی هستند.

تشکری هاشمی ادامه داد: قانون مقرر می دارد که باید از تردد خودروهای فرسوده جلوگیری شود اما این قانون به درستی اجرا نمی شود.

در ادامه تشکری هاشمی گفت: در تهران سیستم هوشمند و تجهیزات خوبی برای معاینه فنی داریم اما در برخورد با کسانی که معاینه فنی ندارند، اهمال می شود.

تشکری هاشمی ادامه داد: هر خودرویی که معاینه فنی ندارد، طبق قانون باید از حرکت آن جلوگیری شود.
وی با بیان اینکه در دولت گذشته حدود 400 هزار خودروی فرسوده از رده خارج شد گفت: اما در دو سال اخیر ستاد سوخت که متولی این امر بود به انزوا کشیده شد و خودروهای فرسوده به سادگی در شهر تردد می کنند.

رئیس سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران افزود: یک خودروی کاربراتوری به ازای هر کیلومتر پیمایش حدود 40 گرم تولید آلودگی می کند در حالی که این میزان در خودروی غیر آن 2 و 4 دهم گرم است.

تشکری هاشمی با تأکید بر اینکه خودروهای کاربراتوری باید از چرخه حذف شوند گفت: موتورسیکلت بنزینی کاربراتوری نیز در هر کیلومتر پیمایش 15 گرم تولید آلودگی می کند اما همچنان این موتورها تولید می شوند.

در ادامه تشکری هاشمی گفت: خروج خودروهای فرسوده، جلوگیری از تردد خودروهای کاربراتوری، الزامی کردن معاینه فنی و کنترل آن و استفاده از حمل و نقل عمومی پاک از مهمترین راه های غلبه بر بحران آلودگی هوا در تهران است

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=78928
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه