میهن صنعت:

قدرتمندترین و سریع‌ترین سدان‌های جهان

میهن صنعت: توجه ما به قدرتمندترین سدان‌ها در صنعت خودرو جلب شد که لیست کنونی نتیجه آن است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»،  به نقل از پدال معرفی دوج چارجر SRT هل‌کت باعث شد تا کلاس خودروی سدان شاهد یک پیشرانه ۷۰۷ اسب‌بخاری از یک موتور سوپرشار‌ژر V8 باشد. به همین دلیل، توجه ما به قدرتمندترین سدان‌ها در صنعت خودرو جلب شد که لیست کنونی نتیجه آن است. لازم به ذکر است که در تهیه این لیست از مدل پایه خودروها استفاده شده است؛ به عنوان نمونه بسته «کامپتیشن» در ب‌ام‌و M5 درنظر گرفته نشده است. نکته دیگر در مورد ذکر مدل‌های مختلف از یک خودروساز با پیشرانه مشترک است که به منظور ایجاد تنوع بیشتر انجام شده است. در نهایت اینکه به منظور ایجاد مقایسه نسبت به هزینه‌ای که برای قدرت خودروی خود می‌کنید، «قیمت هر اسب‌بخار» نیز برای هر مدل ذکر شده است. در ادامه این لیست را مرور می‌کنیم.

ب‌ام‌و M5 و M6 گرن کوپه: ۵۶۰ اسب‌بخار

پیشرانه: موتور ۴/۴ لیتری V8 با توربوهای دوقلو.

قیمت: ۹۵۸۵۰ دلار / ۱۱۷۹۵۰ دلار، قیمت برای هر اسب‌بخار: ۱۷۱/۱۶ دلار / ۲۱۰/۶۳ دلار.

تنها در دنیایی که یک غول سدان ۷۰۷ اسب‌بخاری وجود داشته باشد، خودرویی ب‌ام‌و M5 می‌توان خودش را در پایین چنین لیستی ببیند. هر دوی این مدل‌ها، یعنی ب‌ام‌و M5 و M6 گرن کوپه می‌توانند با استفاده از پکیج کامپتیشن قدرت خود را به ۵۷۵ اسب‌بخار برسانند که البته باز هم جایگاهشان تنها یک پله ارتقا می‌یابد. با این که نسخه ویژه 30 Jahre M5 قدرتی به اندازه ۶۰۰ اسب‌بخار دارد، ولی تعداد کمی از آنها تولید شده و در بازاری مانند امریکا تنها ۳۰ دستگاه از‌ آنها «فروخته شده» است؛ در نتیجه نمی‌توان یکی از این خودروها را خرید.

رولز رویس گوست: ۵۶۳ اسب‌بخار

پیشرانه: موتور ۶/۶ لیتری V12 با توربوهای دوقلو.

قیمت: ۲۹۱۳۵۰ دلار قیمت برای هر اسب‌بخار: ۵۱۷/۵ دلار.

به سال‌های گذشته که برگردیم، رولز رویس حتی لیست خروجی موتورهایش را نیز قید نمی‌کرد و تنها به «مناسب» بودن قدرت خودروهایش اشاره می‌کرد. امّا شرایط مدرن امروز در صنعت خودرو باعث شده که رولز رویس نیز این آمار را منتشر کند. در همین حال، قدرت ۵۶۳ اسب‌بخار واقعاً وسوسه‌کننده است!

مرسدس‌بنز S63 AMG فورماتیک / E63 AMG مدل S فورماتیک / CLS63 AMG مدل S فورماتیک : ۵۷۷ اسب‌بخار

پیشرانه: موتور ۵/۵ لیتری V8 با توربوهای دوقلو.

قیمت: ۱۴۲۳۷۵ دلار / ۱۰۱۵۲۵ دلار / ۱۰۷۴۲۵ دلار، قیمت برای هر اسب‌بخار: ۲۴۶/۷۵ دلار / ۱۷۵/۹۵ دلار / ۱۸۶/۱۸ دلار.

یک سه‌گانه از مرسدس‌بنز که از موتور قدرتمند ۵/۵ لیتری V8 استفاده می‌کنند. مرسدس‌بنز S63 AMG فورمتیک با وزن ۱۵۰۰ کیلوگرمی خود، می‌تواند تنها در مدت ۳/۸ ثانیه به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت برسد. همچنین این خودرو دارای سرعت حداکثر ۳۰۰/۹ کیلومتر بر ساعت است. در همین حال، CLS63 AMG مدل S فورماتیک نیز تنها ۳/۲ ثانیه زمان لازم دارد تا به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت برسد و سرعت نهایی‌اش نیز ۲۹۹/۳ است.

بنتلی فلایینگ اسپور W-12: ۶۱۶ اسب‌بخار

پیشرانه: موتور ۶ لیتری W-12 با توربوهای دوقلو.

قیمت: ۲۲۱۱۲۵ دلار قیمت برای هر اسب‌بخار: ۳۵۸/۹۷ دلار.

مدل فلایینگ اسپور بالاخره یک نمونه واقعی از چیزی است که همیشه در تبلیغات بنتلی دیده می‌شود. می‌توان گفت که این مدل از بنتلی مطابق عنوانش، پرواز می‌کند! قدرتی که در این خودرو وجود، بسیار اطمینان‌بخش است؛ البته تا زمانی که هنوز پا را کاملاً روی پدال فشار نداده‌اید؛ در این صورت، همه‌چیز، حتی منظره بیرون چندان واضح نخواهد بود.

مرسدس‌بنز S65 AMG: ۶۲۱ اسب‌بخار

پیشرانه: موتور ۶ لیتری V12 با توربوهای دوقلو.

قیمت: ۲۲۴۶۲۵ دلار قیمت برای هر اسب‌بخار: ۳۶۱/۷۲ دلار.

بسیاری از مردم نمی‌توانند این خودروی آلمانی را بخرند؛ این شاید یکی از بزرگترین ناامیدی‌های جامعه مدرن باشد! در همین حال، یک ثروت کلان ۲۵۰ هزار دلاری، یکی از گزینه‌هایش حتماً یک S65 AMG خواهد بود. در صورت داشتن این خودرو، سر و صدای آن را هم به همراه خواهید داشت.

دوج چارجر SRT هل‌کت: ۷۰۷ اسب‌بخار

پیشرانه: موتور ۶/۲ لیتری V-8 با سوپرشارژر و اینترکولر.

قیمت: ۶۳۰۰۰ دلار قیمت برای هر اسب‌بخار: ۸۹/۱۱ دلار.

دوج در این مدل، پیشرانه ۷۰۷ اسب‌بخاری چلنجر SRT هل‌کت را به قامت یک سدان چهار در اضافه کرده است؛ قدرتی که ۸۶ اسب‌بخار از S65 AMG بیشتر است و این در حالی است که قیمت آن به میزان یک‌چهارم مدل بنز است. همین موضوع، احتمالاً سلاح دوج در جذب کلی نگاه‌ها به سمت خود است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=56418
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه