در سفر روحاني به مشهد مطرح شد؛

قدرداني رييس جمهور از اقدامات وزارت نفت و شركت ملي گاز ايران

صبح امروز، حجت الاسلام والمسلمین دكتر حسن‌روحانی با حضور در غرفه شركت گاز استان خراسان رضوي از روند فعاليتهاي اين شركت در توسعه شبكه‌هاي گاز مناطق كمتر برخوردار قدرداني كرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت» از روابط عمومي شركت گاز استان خراسان رضوي، دكتر ‌روحاني در اين بازديد كه به همراه استاندار و جمعي از اعضاي هيات دولت دولت انجام شد، گفت: اقدامات دولت یازدهم در اداره کشور با توجه به کاهش قیمت نفت، بی نظیر است.

وي با قدرداني از اقدامات وزارت نفت و شركت ملي گاز ايران افزود: در دو سال گذشته قیمت نفت به پایین ترین نرخ در طول تاریخ ایران رسید به گونه‌ای که در عرض چند ماه قیمت آن از 120 دلار در هر بشکه به 30 دلار کاهش یافت. اين در حالي است در همين این مدت نه تنها از ذخایر خود برای اداره کشور استفاده نکرديم بلکه 20 درصد درآمد را نیز به صندوق توسعه ملی واریز کرده‌ايم.

حجت الاسلام و المسلمين روحاني اضافه كرد: در اين مدت به موازات افزايش ظرفيت توليد نفت خام، توسعه و گسترش قابل ملاحظه‌اي نيز در توليد گاز شيرين در منطقه گازي پارس جنوبي داشته‌ايم.

در ادامه اين بازديد سيد حميد فاني مديرعامل گاز خراسان رضوي به تشريح عملکرد این شرکت در بحث محرومیت زدايي از حاشيه شهر مشهد پرداخت و گفت: بازنگري و تقويت شبكه هاي گازرساني مشهد شامل 200 كيلومتر شبكه تغذيه و توزيع و 40 ايستگاه تقليل فشار گاز شهري با نگاه به رفع معضل حاشيه نشينان در دستور كار شركت گاز خراسان رضوي قرار دارد.

وي با بيان اين مطلب كه يكهزار و 600 ميليارد ريال اعتبار براي انجام اين مهم مورد نياز است اظهار كرد: در فاز اول اين پروژه 210 ميليارد ريال از سوي شركت گاز خراسان رضوي هزينه شده است.

فاني همچنين پيرامون خدمات اين شركت در پهنه استاني گفت: شرکت گاز خراسان رضوی در دولت تدبیر و امید توانسته اقدامات شایسته‌ای را در دوردست ترین روستا‌های اين استان انجام دهد.

وي افزود: ضريب پوشش گاز طبيعي در مقايسه با ابتداي سال 92 در بخش روستایی استان تا پايان سال 95، از 56 درصد به 75 درصد ارتقا خواهد يافت .

فاني حمايت هاي دولت يازدهم از توسعه شبكه هاي گاز در استان را بي نظير عنوان كرد و ادامه داد: در همين مدت تعداد روستا‌های گاز دار را از 959 مورد به 1475 روستا افزايش داده‌ايم.

وي با بیان اینکه خراسان رضوی رتبه نخست شبکه گذاری گاز را در کشور دارا است، بیان کرد: اين استان 10 هزار و 867 کیلومتر شبکه گازرسانی در حوزه شهری و 16 هزار و 137 کیلومتر شبکه گازرسانی در حوزه روستایی دارد.

مديرعامل شركت گاز خراسان رضوي ادامه داد: هم اكنون 69 درصد از جمعیت روستایی و 99.8 درصد از جمعیت شهری استان از نعمت گاز بهره‌مند هستند.

وي اظهار اميدواري كرد: با اقدامات شركت ملي گاز ايران در خراسان رضوي تا پايان سال آينده ضریب برخورداری روستاییان از نعمت گاز طبيعي به 89 درصد خواهد رسيد.

وي با بيان اين مطلب كه شرکت گاز خراسان رضوی دو میلیون مشترك گاز طبيعي دارد و 72 شهر در خراسان رضوی از گاز طبیعی برخوردار هستند اظهار كرد: در حال حاضر  یک هزار و 302 روستا از نعمت گاز بهره‌مند هستند و هم اكنون عمليات گازرساني به 682 روستاي استان نيز در حال اجرا است.

فاني در پايان يادآور شد: شرکت گاز خراسان رضوی توانسته است تا با پیروی از فرمایشات مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهور، تاكيدات وزير محترم نفت و مديرعامل شركت ملي گاز ايران مبنی بر محرومیت زدایی نقش اثر گذاری را در اين استان ایفا کند. این شرکت محرومیت زدایی و توسعه متوازن این نعمت را وظیفه خود می‌داند و به لطف خداوند متعال تنها در طول سه سال اخير توانسته‌ایم شاخص مطلوبی در حوزه گازرسانی به ثبت برسانيم.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=99139
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه