«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

قدیمی ترین شرکت های خودروسازی جهان/بخش دوم

صنعت خودروسازی راه زیادی را طی کرده تا به جایگاه امروزی خود برسد و به منظور آشنایی با این راه پر پیچ و خم در این بخش به معرفی قدیمی ترین شرکت های خودروسازی جهان پر داخته شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، نخستین خودرو در سال 1808 میلادی ساخته شد که به حدود 200 سال پیش باز می گردد. سوخت نخستین خودرو از هیدروژن بود که به یک موتور احتراقی  تجهیز می شد. صنعت خودروسازی راه زیادی را طی کرده تا به جایگاه امروزی خود برسد و به منظور آشنایی با این راه پر پیچ و خم در این بخش به معرفی قدیمی ترین شرکت های خودروسازی جهان پر داخته شده است.

برای آشنایی با قدیمی ترین شرکت های خودروسازی جهان در ادامه با ما همراه شوید.

لندروور

سال تاسیس: 1896

موسس: خانواده های سامنر و اسپوریر

کشور: بریتانیا

نمایندگی: سراسر جهان

نام برند لندروور طی سال های گذشته چندین بار تغییر کرده است و در ابتدا با عنوان شرکت Lancashire Steam Motor در سال 1896 میلادی آغاز به کار کرد. این خودروساز انگلیسی طی نخستین سال های فعالیت خود مشغول به ساخت ماشین چمن زنی بخار بود و در سال 1907 میلادی نام خود را به لیلند موتورز تغییر داد.

این شرکت در سال 1968 میلادی و پس از ادغام با هولدینگ بریتانیا موتور با عنوان شرکت خودروسازی لیلند بریتانیا ظاهر شد. این گروه خودروسازی در سال 1975 میلادی به یک شرکت دولتی تبدیل شد و در نهایت در سال 1986 میلادی عنوان گروه Rover را برای خود انتخاب کرد.

برند لندروور در سال 1978 میلادی شکل گرفت مدل های ابتدایی شرکت Rover از سال 1948 میلادی توسط شرکت خودروسازی لیلند ساخته می شود.

خودروسازی اشکودا

سال تاسیس: 1895

موسس: واکلاو لورین و واکلاو کلمنت 

کشور: جمهوری چک

نمایندگی: سراسر جهان به جز آمریکای شمالی و برزیل

خودروسازی اشکودا توسط واکلاو لورین و واکلاو کلمنت در سال 1895 میلادی تاسیس شد و فعالیت خود را با تولید موتور سیکلت، خودرو و دوچرخه اغاز کرد. این شرکت با آغاز ساخت خودرو از سال 1905 میلادی به سرعت تبدیل به یکی از بزرگترین شرکت های خودروسازی در مجارستان و اتریش شد.

این شرکت در سال 1925 میلادی به تصاحب Škoda Works در آمد و از سال 2000 میلادی متعلق به گروه خودروسازی فولکس واگن است. امروزه، اشکودا یکی از محبوب ترین و بزرگ ترین برندهای خودرو در جمهوری چک است و در زمینه خودروهای اسپرت نیز فعالیت دارد.

مرسدس بنز

سال تاسیس: 1883

موسس: کارل بنز و گوتلیب دایملر 

کشور: آلمان

نمایندگی: سراسر جهان  

برند مشهور مرسدس بنز در واقع تا سال 1926 به صورت رسمی تاسیس نشد و نتیجه تلاش دو خودروساز در سال های دور تر است. یکی از این خودروسازها، شرکت دایملر موتورز است که در سال 1890 میلادی توسط ویلهم میباخ و گوتلیب دایملر تاسیس و فعالیت خود را در زمینه تولید پیشرانه های بنزینی آغاز کرد. این شرکت بعد از موفقیت در خودروهای مسابقه ای کوچک، بر روی تولید مدل های مرسدس تمرکز کرد.

شرکت Benz & Companie Rheinische Gasmotoren-Fabrik در سال 1883 میلادی توسط کارل بنز، مکس رز و فردریش ویلهلم اسلینگر راه اندازی شد و پیش از تمرکز کارل بنز بر رووی ساخت "سه چرخه بدون اسب" در زمینه تولید ماشین های صنعتی فعالیت می کرد.

در واقع ایده تولید خودرو به‌عنوان یک وسیله حمل‌و‌نقل شخصی مربوط به تولید کالسکه سه چرخ مجهز به موتور سیستم احتراق داخلی (درون‌سوز) یک سیلندر توسط کارل بنز است. این دو شرکت خودروسازی در سال 1926 با یکدیگر ادغام شده و برند مرسدس بنز را رسما معرفی کردند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=191161
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه