«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

قدیمی ترین شرکت های خودروسازی جهان/بخش اول

صنعت خودروسازی راه زیادی را طی کرده تا به جایگاه امروزی خود برسد و به منظور آشنایی با این راه پر پیچ و خم در این بخش به معرفی قدیمی ترین شرکت های خودروسازی جهان پر داخته شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، نخستین خودرو در سال 1808 میلادی ساخته شد که به حدود 200 سال پیش باز می گردد. سوخت نخستین خودرو از هیدروژن بود که به یک موتور احتراقی  تجهیز می شد. صنعت خودروسازی راه زیادی را طی کرده تا به جایگاه امروزی خود برسد و به منظور آشنایی با این راه پر پیچ و خم در این بخش به معرفی قدیمی ترین شرکت های خودروسازی جهان پر داخته شده است.

برای آشنایی با قدیمی ترین شرکت های خودروسازی جهان در ادامه با ما همراه شوید.

کدیلاک

سال تاسیس: 1901

موسس: ویلیام مورفی، هنری ام للند و لموئل بوون

کشور: آمریکا

نمایندگی: آمریکا، کانادا، اروپا، مکزیک، خاورمیانه به جز ایران، چین، تایوان، کره جنوبی و ژاپن.

اگرچه باورش سخت است اما برند کدیلاک به هنری فورد تعلق نداشته و در واقع شرکت هنری فورد در سال 1901 توسط هنری فورد تاسیس شده است که دومین تلاش وی در صنعت خودرو تلقی می شود. او شرکت را به دلیل مشکلات مالی با ویلیام مورفی و لموئل بوون ترک کرد.

مورفی و بوون به منظور ارزیابی کارخانه متروکه و فروش تجهیزات خود شخصی به نام هنری ام للند آوردند که للند بعد ها آن ها را متقاعد کرد تا به کار خود ادامه دهند و در نهایت در سال 1902 برند کدیلاک به وجود آمد. شرکت جنرال موتورز در سال 1909 میلادی این شرکت را خریداری کرد و با همان نام خود به فعالیت خود ادامه داد.

کدیلاک نخستین شرکت خودروسازی آمریکایی است که موفق  برنده Royal Automobile Club شد.

 

فیات

سال تاسیس: 1899

موسس: جیووانی اگنلی

کشور: ایتالیا

نمایندگی: سراسر جهان به غیر از نیوزلند، کانادا و استرالیا.

فیات در جایگاه هشتم قدیمی ترین شرکت های خودروسازی جهان  قرار می گیرد.نام کامل این شرکت  Fabbrica Italiana Automobili Torinoبوده که به ترجمه آن کارخانه خودروهای ایتالیایی است. نخستین خودرو این شرکت در سال 1899 میلادی و در همان سال تاسیس ساخته شد.

محبوب ترین خودروهای فیات در بخش خودروهای شهری و سوپرمینی قرار می گیرند. فیات ساخت خودروهای الکتریکی را از سال 1970 آغاز کرد و به علاوه در زمینه ساخت اسلحه فعالیت داشت.

 

رنو

سال تاسیس: 1899

موسس: لوئیس رنو، مارسل رنو و فرناند رنو

کشور: فرانسه

نمایندگی: 118 کشور

شرکت خودروسازی رنو توسط برداران رنو تاسیس شد. لوئیس یک مهندس بود که پیش از تاسیس شرکت یک پروتوتایپ معرفی کرد. برادرانش مدیریت این شرکت به دست گرفتند و در حالی که وی بر روی طراحی خودرو تمرکز کرده بود.

رنو در سال 1903 میلادی پیشرانه های خود را ساخت و پیش از جنگ جهانی در زمینه تولید اتوبوس و کامیون و خودروهای تجاری فعالیت داشت که در طول جنگ جهانی به ساخت موتور و تجهیزات هواپیما پرداخت و سپس به تولید تجهیزات کشاورزی و ماشین آلات صنعتی روی آورد اما طی این سال ها از ساخت خودرو فاصله نگرفت.

این شرکت خودروسازی فرانسوی طی این سال ها موفق به دریافت جوایز زیادی نظیر 6 جایزه خودرو سال اروپا و بهترین خودرو سال جهان شده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=190925
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه