«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

قسمت اول/ 20 شاسی‌بلند با قابلیت آفرود غافلگیر کننده

برند‌هایی مانند جیپ، لندروور، فورد، شورولت و... با خودرو‌های شاسی‌بلند خارج جاده‌ای شناخته می‌شوند. خریداران این برند‌ها بیشتر برای این قابلیت به خرید آنها روی می‌آورند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، برند‌هایی مانند جیپ، لندروور، فورد، شورولت را با خودرو‌های شاسی‌بلند خارج جاده‌ای می‌شناسند. خریداران این برند‌ها بیشتر برای این قابلیت به خرید آنها روی می‌آورند.

اما تنها این برند‌ها و مدلهایشان نیستند که توانایی بیراهه نوردی را دارند و شاسی بلند‌های خانوادگی دیگر کارخانه‌ها مانند تویوتا، کیا و حتی رولزرویس نیز این قابلیت را دارند.در این نوشتار به 20 شاسی‌بلند خانوادگی با قابلیت آفرود خوب، که حتی فکر نمی‌کردید بتوانند مسیر‌های خارج از جاده را طی کنند اشاره می‌کنیم.

بنتلی بنتایگا 2019

بنتایگا قطعا انتخاب اول برای مسیر خارج از جاده نیست و این را از قیمت 229 هزار دلاری این خودرو می‌توان متوجه شد.بنتایگا بر خلاف کلاس بالایی که دارد با توجه به سیستم چهارچرخ متحرک تمام وقت و پکیج سفارشی All-Terrain، تنظیمات مخصوص آفرود، دوربین 360 درجه می‌تواند نقش یک شاسی بلند خوب را بازی کند. این خودرو همچنین دارای دیفرانسیل مرکزی تورسن، دیفرانسیل عقب باز، سیستم کمک در سر پایینی و سر بالایی و تنظیم سیستم تعلیق بادی که باعث می‌شود بنتایگا بتواند در عمق 50 سانتیمتر در آب حرکت کند.

ب‌ام‌و X5 2019

X5 جدید بزرگتر و حجیم‌تر به نظر می‌رسد و در مدل 2019 از سیستم تعلیق جدید با قابلیت تحمل وزن و ضربه بیشتر بهره‌مند شده است.این خودرو با قابلیت‌هایی نظیر X-Drive یا همان سیستم چهارچرخ متحرک، مود رانندگی جدید Rock، و پکیج‌های سفارشی آفرود، قفل دیفرانسیل جدید، سیستم تعلیق بادی تنظیم شونده و پوشش زیر خودرو می‌تواند بیراهه‌نوردی را برای صاحبش راحت کند.

جی‌ام‌سی آکادیا 2019

آکادیا برادر شورولت تراورس است که تقریبا از یاد رفته است.این خودرو مسیر‌های خارج جاده‌ای را به خوبی طی می‌کند اما قابلیت آفرود آکادیا با پکیج سفارشی All Terrain، گیربکس دو کلاچه، سیستم چهارچرخ متحرک،قابلیت انتخاب حالت رانندگی بر روی شن و گل و سیستم کمکی در سرپایینی تکمیل می‌شود.

داج دورانگو 2019

در بین اتحاد فیات-کرایسلر بیشترین توجه در زمینه آفرود به جیپ می‌شود اما داج نیز حرف‌هایی برای گفتن دارد. داج دورانگو با توجه به اینکه سیستم چهارچرخ متحرک به صورت استاندارد ندارد و پکیج اختصاصی نیز برای آفرود برای آن تعبیه نشده می‌تواند بر تکیه به گیربکس توامندش و همینطور پلتفرم توسعه پیدا کرده چیپ چروکی مسیر‌های آفرود را به صورت قابل قبولی طی کند.

هوندا پاسپورت 2019

هوندا پاسپورت بر روی پلتفرم و بر اساس پایلوت ساخته شده است و اصلا گزینه مناسبی برای آفرودهای سنگین در صخره و گل نخواهد بود.اما به لطف سر سخت و خشن بودن پاسپورت می‌توان با آن مسیرهای خوبی را رفت.جلوپنجره جدید با حفاظ بیشتر و ارتفاع بالاتر از پایلوت باعث شده تا پایلوت زاویه حمله و فرار خوبی داشته باشد و بتواند مسیرهای شیب‌دار و صخره‌ای را به راحتی طی کند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=175663
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه