«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

قسمت دوم/ 20 شاسی‌بلند با قابلیت آفرود غافلگیر کننده

برند‌هایی مانند جیپ، لندروور، فورد، شورولت و... با خودرو‌های شاسی‌بلند خارج جاده‌ای شناخته می‌شوند. خریداران این برند‌ها بیشتر برای این قابلیت به خرید آنها روی می‌آورند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»،تنها این برند‌ها و مدلهایشان نیستند که توانایی بیراهه نوردی را دارند و شاسی بلند‌های خانوادگی دیگر کارخانه‌ها مانند تویوتا، کیا و حتی رولزرویس نیز این قابلیت را دارند.در این نوشتار به 20 شاسی‌بلند خانوادگی با قابلیت آفرود خوب، که حتی فکر نمی‌کردید بتوانند مسیر‌های خارج از جاده را طی کنند اشاره می‌کنیم.

اینفینیتی QX80 2019

QX80 شاسی بلند سایز بزرگ محسوب می‌شود که به قابلیت آفرود مشهور نیست و مانند لکسس LX بیشتر به جنبه‌های لوکس خود تکیه کرده است.اما این به آن معنا نیست که اینفینیتی قابلیت بیراهه نوردی ندارد یا نمی‌تواند مسیر خارج جاده‌ای را طی کند.سیستم چهارچرخ متحرک، سیستم تعلیق بادی و مستقل و رینگ‌های 18 اینچی ابزار‌های این سامورایی برای رفتن به مسیر‌های بیرون جاده است.

جگوار I-Pace 2019

برترین خودرو سال بیشتر به خاطر توانایی‌های خوبی که در مسیر آسفالت دارد شناخته می‌شود اما فراموش نکنید که جگوار زیر شاخه‌ای از لندروور محسوب می‌شود و با همین استدلال باید توانایی خارج جاده خوبی داشته باشد. ای پیس می‌تواند تا 50 سانتیمتر درون آب برود که از سوبارو اوت‌بک در این زمینه بهتر عمل می‌کند.زاویه حمله 16 درجه‌ای این خودرو، آنچنان شگفت‌انگیز نیست اما سیستم چهارچرخ متحرک تمام وقت این خودرو در مواقع حساس به کمک راننده خواهد آمد که برتری خوبی نسبت به بقیه خودرو‌های الکتریکی دیگر دارد.

جیپ رنه‌گید 2019

طبیعتا نام جیپ که به میان می‌آید ذهن شنونده به سمت خودرو‌های جان سخت و قوی همراه با قابلیت خوب در بیراهه‌نوردی کشیده می‌شود.پلتفرم رنه‌گید با فیات پاندا یکی است اما قابلیت آفرود بهتری خصوصا در تریم Trailhawk دارد. با وجود این پکیج این خودرو به راحتی می‌تواند در مسیر‌های سنگلاخ، تپه‌ و رودخانه تردد کند و قابلیت‌های خود را به رخ بکشد.زاویه حمله رنه‌گید 30 درجه است و می‌تواند تا 47 سانت در آب فرو برود.

کیا سورنتو 2019

کیا از ابتدا بر روی قابلیت آفرود سورنتو مانور داده بود و یک فیلم از این خودرو در محلی به نام دروازه جهنم که یکی از سخت ترین مسیر‌های خارج جاده‌ای است منتشر کرد تا نشان دهند این شاسی بلند قابلیت غیر منتظره‌ای در این زمینه دارد.

کیا تلوراید 2019

تلوراید بزرگترین شاسی‌بلند کیا کاملا دست پر و مجهز در این زمینه به میدان آمده است. سیستم چهارچرخ متحرک به صورت سفارشی و آپشنهای دیگری مانند: رینگ‌های بزرگ‌تر، لاستیک‌های مخصوص آفرود به همراه میزان قابل قبول در رد شدن از آب تلوراید را در این زمینه سربلند خواهد کرد.شایعه شده است که نسخه فول آفرود این خودرو نیز در آینده ساخته خواهد شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=175707
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه