«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

قسمت سوم/ 20 شاسی‌بلند با قابلیت آفرود غافلگیر کننده

برند‌هایی مانند جیپ، لندروور، فورد، شورولت و... با خودرو‌های شاسی‌بلند خارج جاده‌ای شناخته می‌شوند. خریداران این برند‌ها بیشتر برای این قابلیت به خرید آنها روی می‌آورند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، اما تنها این برند‌ها و مدلهایشان نیستند که توانایی بیراهه نوردی را دارند و شاسی بلند‌های خانوادگی دیگر کارخانه‌ها مانند تویوتا، کیا و حتی رولزرویس نیز این قابلیت را دارند.در این نوشتار به 20 شاسی‌بلند خانوادگی با قابلیت آفرود خوب، که حتی فکر نمی‌کردید بتوانند مسیر‌های خارج از جاده را طی کنند اشاره می‌کنیم.

لامبورگینی اوروس 2019

لامبورگینی اوروس یک کراس‌اوور لوکس و قدرتمند است که توانایی منحصر به فردی بر روی آسفالت دارد اما از اینکه به بیابان و یا مسیر‌های گلی و پر از سنگ برود نیز ترسی ندارد. پیشرانه قدرتمند 641 اسب‌بخاری با سیستم چهارچرخ متحرک و سه مود رانندگی آفرود که با توجه به مسیر برنامه‌ریزی می‌شوند اوروس را در این زمینه نیز قدرتمند کرده‌اند.

لکسس LX 2019

لکسس LX جز شاسی بلند‌های لیست به حساب می‌آید که با توجه به قیمت و لوکس بودن این خودرو اولین گزینه برای آفرود رفتن نیست.این خودرو برادر شیک و پولدار لندکروز است پس نگذارید ظاهر آن شما را گول بزند چون قابلیت‌های بیراهه نوردی لکسس با استفاده از سیستم چهارچرخ متحرک و مستقل، سیستم تعلیق دوبل جناغی و تنظیم ارتفاع تا حدود 3 اینچ بسیار عالی است.

مرسدس GLE 2019

مثل خیلی از شاسی‌بلند‌ها و کراس‌اوور‌های لیست که گران قیمت و لوکس محسوب می‌شدند این خودرو نیز با قیمت 60.000 دلار گزینه‌مناسبی برای رفتن به دشت و بیابون نیست.اما اگر خواستید با این خودرو به آفرود بروید مطمئن باشید GLE با قابلیت فوق‌العاده در این زمینه به همراه سیستم تعلیق جدید E-Active، حالت رانندگی آفرود، کنترل مستقل چرخ‌ها شما را نا امید نخواهد کرد.

مرسدس GLS 2020

بزرگترین شاسی‌بلند مرسدس نیز از قابلیت آفرود خوبی بهره‌مند است و از تکنولوژی جدید E-Active که از GLE به عاریه گرفته شده استفاده می‌کند.این خودرو با پیشرانه قدرتمند، سیستم تعلیق هوشمند و مود‌های رانندگی به راحتی مسیر‌های بیرون جاده را طی می‌کند.

 

میتسوبیشی اوتلندر 2018

اوتلندر از دیگر رقبا سن بیشتری دارد و با توجه به ارتفاع مناسب از سطح زمین می‌توانید به راحتی با آن به آفرود بروید.این خودرو در کنار ارتفاع بیشتر، پهن‌تر و کشیده تر از دیگر کراس‌اوورهای این لیست محسوب می‌شود و سیستم چهارچرخ متحرک را نیز باید به صورت سفارشی بر روی آن نصب کرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=175745
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه