میهن صنعت :

قطار حرکت صنعت خودرو باید شتاب گیرد

میهن صنعت : عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت : تعامل سازنده ای که در راستای برگزاری همایش بین المللی صنعت خودرو با شرکتهای بزرگ خودروساز دنیا صورت گرفت از گام های موثر دولت و وزارت صنعت ، معدن و تجارت در عملکرد 100 روز شان در صنعت خودرو مح

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»،  عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت : تعامل سازنده ای که در راستای برگزاری همایش بین المللی صنعت خودرو با شرکتهای بزرگ خودروساز دنیا صورت گرفت از گام های موثر دولت و  وزارت صنعت ، معدن و تجارت در عملکرد 100 روز شان در صنعت خودرو محسوب می شود.

حسین گروسی افزود : قطعا حرکتی که در صنعت خودرو شروع شده است ، زمینه ساز گام های موثرتری در صنعت خودرو و در جهت طراحی پلت فرم جدید و استفاده از فن آوری های روز و افزایش تولید در شرکتهای خودروساز داخلی خواهد بود.

وی تصریح کرد : خوشبختانه دولت جدید وعده های خوبی در خصوص همکاری و حمایت از خودروسازان در بخش های مختلف از جمله گشایش اعتبار و حمایت نقدینگی داده است که امید است با توجه و حمایت دولت تولید خودرو به رقم سال 2011 که حدود یک میلیون و 400 هزار دستگاه بود دست یابند.

وی تصریح کرد : انتظار می رود همزمان با رفع تحریم ها و برنامه ریزی خودروسازان و کمک دولت ،گام بعدی  خودروسازان در خصوص تولید خودرو و دستیابی به  مرز3 میلیون دستگاه که در سند توسعه صنعت خودرو آمده ، حاصل شود.

نماینده شهریار در مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار داشت : خوشبختانه  این اهداف و برنامه ها در همایشی که در صنعت خودرو برگزار شد از سوی دولت اعلام شد .

گروسی افزود : البته گام ها و هدف گذاری هایی دولت در کل بخش ها تولیدی و صنعتی کشور در این مدت مناسب بوده است اما در صنعت خودروسازی با توجه به پتانسیل بسیار خوبی که وجود دارد قطعا می توان گام های موثری تری هم برداشت.

وی در ادامه گفتگو با خبر خودرو گفت : هم اکنون زیرساخت های بسیار خوبی در صنعت قطعه سازی و خودروسازی ایران وجود دارد و تنها نیازاست که در این راستا ارتباطات و همکاری های موثری با شرکتهای خارجی صورت گیرد تا در این جریان همکاری های دو جانبه ای در جهت حمایت از قطعه سازی و خودروسازی کشور صورت گیرد.

وی افزود : مزیت ها و پتانسیل های خوبی در صنعت خودروسازی ایران وجود دارد به همین جهت ضروری است تا حرکت های صورت گرفته در صنعت خودرو با شتاب بیشتری انجام شود تا منجر به مونتاژکاری در خودروسازی نشود.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=34573
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه