محمدرضا نجفی منش در گفتگو با «میهن صنعت»

قطعات پژو 2008 تامین شد/ خودروهای پسابرجامی نیازمند قطعه هستند

رئیس انجمن صنایع همگن و قطعات خودرو با اشاره به وضعیت قطعه سازان داخلی در شرایط تحریم گفت : خودروهای پسابرجامی برای ادامه تولید نیازمند تامین قطعات هستند و باید راه حلی برای آن اندیشیده شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، محمدرضا نجفی منش، رئیس انجمن صنایع همگن و قطعات خودرو در گفتگو با خبرنگار میهن صنعت درباره وضعیت فعلی قطعه سازان داخلی گفت : در حال حاضر به دلیل شرایط به وجود آمده که سر منشاء آن خروج آمریکا از برجام بود، قراردادهای خودرویی در حالت تعلیق هستند اما در این قراردادها به عنوان مثال برای شرکتی مانند سیتروئن تا 55 درصد قطعات داخلی سازی شده است.


وی ادامه داد : هم اکنون شرکت ها باید تعهداتی را که قبلا داده اند به اجرا در آورند و بعد از آن باید دید که شرایط تحریم ها چطور پیش خواهد رفت.


نجفی منش افزود : قطعه سازان آمادگی لازم را برای ادامه همکاری در قراردادهای خودرویی دارند و هیچگونه مشکلی از سمت قطعه سازان داخلی وجود ندارد.


رئیس انجمن قطعه سازان در پاسخ به این پرسش که آیا امکان تامین قطعات برای تولید خودروهای پسابرجامی وجود دارد، گفت : با توجه به تعداد زیاد قطعات مورد استفاده در ساخت خودرو اگر در ساخت هر قطعه مشکلی ایجاد شود ، ساخت آن خودرو به حالت تعلیق در می آید.


نجفی منش ادامه داد : برای تامین قطعات کارهایی می توان انجام داد که عبارتند از : افزایش داخلی سازی قطعات، خرید قطعات از سایر منابع و هزینه کردن مقدار اندک ارز در دسترس برای خرید ماشین آلات برای تولید قطعات در داخل کشور که این کار وابستگی ما را به شدت کاهش خواهد داد.


وی در پایان افزود : طبق گفته های مسئولین، قطعات خودرو های ثبت نام شده مانند پژو 2008 تامین شده است و تا اینجا جای نگرانی وجود ندارد . اما برای ادامه تولیدات، باید به فکر تامین قطعات به وسیله راه های ذکر شده بود.


انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=156119
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه