میهن صنعت :

قطعا آزادسازی واردات خودرو رخ نخواهد داد

میهن صنعت : عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت : قطعا آزادسازی واردات خودرو رخ نخواهد داد ، چرا که در شرایط کنونی باید از تمام صنایع بزرگ ، از جمله صنعت خودرو حمایت شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی میهن صنعت، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت : قطعا آزادسازی واردات خودرو رخ نخواهد داد ، چرا که در شرایط کنونی باید از تمام صنایع بزرگ ، از جمله صنعت خودرو حمایت شود.

محمد حسین میر محمدی افزود : باید صنعت خودرو داخل نیز به تدریج از حمایت دولتی رها شود و متکی به خود عمل نماید.

وی گفت : خودروسازان باید بدانند که به تدریج نیاز داخل اشباع خواهد شد بنابراین باید به فکر در اختیار گرفتن بازارهای جهانی و کسب سهم بیشتری از این بازارها باشند.

وی گفت : قطعا کسب سهم بیشتری از بازارهای جهانی و حضور صنعت خودرو ایران در دنیا ،جزء با قیمت رقابتی و افزایش کیفیت رخ نخواهد داد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بستر و شرایط لازم برای آزادسازی واردات خودرو و ارز مورد نیاز در این بخش وجود ندارد ، گفت : در شرایطی که تامین ارز مورد نیاز تولیدات داخلی با مشکل وجود دارد قطعا ارزی برای واردات خودرو وجود ندارد که جوابگوی این اقدام باشد در ثانی با توجه به نرخ ارز ، قطعا واردات خودرو صرفه اقتصادی نداشته و به جهت قیمت بالا بازاری برای فروش خودروهای وارداتی وجود نخواهند داشت.

وی افزود : در شرایطی ارز اختصاص به واردات خودرو ارز آزاد است و ارز آزاد نیز خرید و فروش آن ممنوع است قطعا در چنین شرایط کنونی واردات خودرو و بازار این نوع خودروها در داخل با مشکل مواجه خواهد شد.

نماینده گلپایگان و خوانسار در خانه ملت در ادامه گفتگو با خبرنگار خبر خودرو اختصاص ارز مبادله ای را برای واردات خودرو ممکن ندانست و گفت : با توجه به اینکه هم اکنون ارز مبادله ای مورد نیاز تولید داخل با کاستی هایی همراه است بنابراین ارزی وجود ندارد که برای واردات خودرو اختصاص یابد.

میر محمدی تصریح کرد : در حال حاضر اولویت اصلی با تولید و صنعت داخلی است بنابراین در چنین شرایطی ارزی برای واردات خودرو نیست که بتوان در این زمینه مسائلی را مطرح نمود.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=12297
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه