میهن صنعت :

قطعه‌سازان توانی برای صادرات ندارند

میهن صنعت : عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان ایران دلایل کاهش ۹۶ درصدی صادرات قطعات خودرویی در سال جاری را بیان کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی میهن صنعت، محمدرضا نجفی‌منش اظهار کرد: به دنبال مشکلات مختلف ایجاد شده، قطعه‌سازان توانی برای تولید قطعات ندارند که بخواهند آنها را صادر کنند.

وی با بیان اینکه در چند ماه اخیر نیاز نقدینگی قطعه‌سازان برای تامین مواد اولیه خارجی ۲۸ برابر شده است، خاطرنشان کرد: از آن سو بانک‌ها نیز برای گشایش اعتبار خرید خارجی ۱۳۵ درصد مبلغ را طلب می‌کنند در حالیکه سال گذشته این کار با پرداخت ۱۰ درصد مبلغ صورت می‌گرفت.

عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان ایران ادامه داد: بانک‌ها از پرداخت تسهیلات به قطعه‌سازان به عناوین مختلف از جمله داشتن بدهی‌های معوق خودداری می‌کنند. در این شرایط قطعه‌سازان از تامین نقدینگی مورد نیاز برای تامین مواد اولیه ناتوان هستند.

وی افزود: به این ترتیب تولید قطعات خودرویی در حد قابل توجهی کاهش یافته است علاوه بر آن ۱۳۷ واحد قطعه‌سازی کشور تعطیل شده و بسیاری از واحدها نیز ۳۰ تا ۵۰ درصد نیروی کاری خود را تعدیل کرد‌ه‌اند.

نجفی‌منش تصریح کرد: در این شرایط تولید قطعات خودرویی در حد قابل توجهی کاهش یافته و به دنبال آن صادرات این محصول نیز در حد زیادی کاهش داشته است.
به گزارش ایسنا، صادرات قطعات خودرویی کشور در ۱۰ ماهه سال جاری با کاهش ۹۶ درصدی به کمتر از دو میلیون دلار رسید.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=11291
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه