میهن صنعت:

قطعه سازی سر شاخه اول کیفیت در صنعت خودرو سازی است

میهن صنعت: مدیر کل صنایع خودرو و نیرو محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت با اعلام اینکه کیفیت یک راه بی پایان است گفت: وزارت صنعت معدن و تجارت در مباحث کیفی دو نگاه نیازهای مشتریان و بازار و صادرات محصولات را به طور جدی دنبال می کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، به نقل از سایپا نیوز، امیر حسین قناتی – مدیر کل دفتر صنایع خودرو و نیرو محرکه وزارت صنعت معدن و تجارت، کیفیت را از اولویت های اول تولید در صنعت کشور دانست و گفت: در بخش کنترل و نظارت باید  نگاه کارشناسی داشت و  باید تخصص گرایی در حوزه صنعت ترویج یابد.

   وی از پذیرش قیمت خودروهای داخلی از طرف مردم که بعد از کش و قوس های فراوان تصویب شد خبر داد و گفت: حال باید خودروسازان تلاش کنند که با بالا بردن سطح  کیفیی خودرو  رضایت مشتریان را کسب کنند.

قناتی خاطر نشان کرد: وزارت صنعت در حوزه  توسعه محصول، کیفیت محصول، خدمات پس از فروش و رضایت مندی مشتری برنامه های مدونی را جهت اطلاع و ابلاغ به صنایع خودروسازی در دست اقدام دارد.

وی افزود: مقوله کیفیت یک زنجیره به هم پیوسته است و با تعامل و همدلی بین دستگاه های مختلف از جمله سازمان کیفیت و استاندارد روند رو به رشدی در صنعت خواهیم داشت.

مدیر کل دفتر صنایع خودرو و نیرو محرکه گفت: قطعه سازی سر شاخه اول کیفیت در صنعت خودرو سازی است و مدنظر قراردادن این مسئله اهمیت زیادی دارد.

وی گفت: با توجه به اینکه کیفیت هزینه دارد نباید شرایطی پیش بیاید که بار مالی این موضوع جلوی افزایش کیفیت محصول را بگیرد. البته در حوزه های سیاست گزاری حمایت های لازم از شرکت های بزرگ صنعتی وجود دارد و در همین راستا وزارت صنعت، معدن و تجارت هیچ مخالفتی با ورود قطب سوم و چهارم خودروسازی در کشور ندارد.

قناتی به نداشتن صرفه اقتصادی در تولید زیر 1 میلیون دستگاه خودرو در سال توسط بنگاه های تولید خودرو اشاره کرد و گفت: در حوزه خدمات پس از فروش باید نگاه کیفی به مشتری داشت و از مرحله مراجعه، تعمیر و تحویل خودرو باید رفتار درستی با مشتری انجام شود.

مدیر کل دفتر صنایع خودرو و نیرو محرکه خاطر نشان کرد: در خدمات پس از فروش با توجه به شاخص های موجود، آمار مراجعه مشتری برای رفع ایراد در سه ماهه اول زیاد است.

وی افزود: مقوله کیفیت در مبحث زیست محیطی مشکلاتی در شاخص مصرف سوخت و آلایندگی دارد و در حال حاضر میانگین مصرف سوخت خودرو های داخلی (شهری و جاده ای)  8.2 لیتر  می باشد، البته  با توجه به تاکید دولت در کاهش مصرف سوخت و  برنامه ریز های  صورت گرفته از طرف وزارت صنعت، معدن و تجارت  در 3 سال آینده مصرف خودروهای داخلی  6 لیتر و  در 10 ساله آینده 4.2 لیتر هدف گذاری شده است .

قناتی در پایان اظهارکرد:  وزارت خانه در بخش سیاست گزاری و خودروسازی در حوزه تولید باید با یک برنامه ریزی منسجم و مدون شرایط مناسبی در صنعت به وجود آورد که منجر به  تعالی و پیشرفت در حوزه خودروسازی و صنعت کشور گردد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=63626
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه