«میهن صنعت» گزارش می دهد:

قلب ميتسوبيشي در يك خودرو ايراني مي تپد

آن چه مشخص است خودروي آريو طراحي و توليد اوليه خود را در اين خودروساز چيني پشت سر گذاشته و مهم ترين بخش اين خودرو يعني موتور آن نيز، از طريق كمپاني ميتسوبيشي ژاپن تأمين شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، در خبرها آمده بود كه مديرعامل گروه خودروسازي سايپا در روزهاي اخير از كارخانه زوتي چين بازديد كرده و گويا براي توليد محصولاتي جديد از اين شركت در ايران، توافق هايي نيز شده است.
پيش از اين گفته مي شد كه كارخانه زوتي يكي از شركاي تجاري شركت فيات ايتاليا است و محصولات خود را با همكاري و هماهنگي اين كمپاني بزرگ اروپايي طراحي و توليد مي كند؛ اما ما هر چه در سايت اين شركت جستجو كرديم نامي از اين خودروساز ايتاليايي را پيدا نكرديم اما به نظر مي رسد اين شركت در ماه‌هاي اخير توافق‌هايي براي همكاري با فورد انجام داده است.
به هر طريق، آن چه مشخص است خودروي آريو طراحي و توليد اوليه خود را در اين خودروساز چيني پشت سر گذاشته و مهم ترين بخش اين خودرو يعني موتور آن نيز، از طريق كمپاني ميتسوبيشي ژاپن تأمين شده است.
خودرو آريو كه توانسته در گزارش‌هاي شركت بازرسي كيفيت و استاندارد ايران سه ستاره كيفي كسب كند، ظاهري شبيه به برخي از مدل هاي تويوتا را دارد، با پيشرانه 6/1 ليتري و با استفاده از گيربكس اتوماتيك در حال حاضر در ايران و در گروه سايپا توليد مي شود و تاكنون هم بخش هاي مهمي از ناوگان تاكسيراني شهرهاي بزرگ كشور نظير تهران، مشهد، اصفهان، مازندران و بسياري ديگر از شهرها را تحت پوشش قرار داده و گويا قرار است در يك برنامه منسجم تا پايان امسال، حجم وسيعي از تاكسي هاي فرسوده با اين خودرو جايگزين شوند.
مصرف سوخت پايين، ترمزهاي مناسب و استاندارد ABS و EBD، سامانه مالتي مدياي، صداي بسيار كم موتور، اتاق تقريباً بدون صدا از نظر طراحي، ريموت كنترل تاشو، صندلي و تريم داخلي چرمي و بسياري امكانات و آپشن هاي ديگر از جمله قابليت هاي اين خودرو است كه در رنج قيمتي 40 تا 60 ميليون تومان در تيپ ها و رده هاي مختلف توليد و عرضه مي شود.
شركت سايپا هم اعلام كرده كه بسياري امكانات ديگر را نيز براي اين خودرو در اختيار دارد و در صورت خواست مشتري، اقدام به نصب و تجهيز خودرو به اين آپشن ها خواهد كرد.
اين خودرو در حال حاضر به دليل پايين بودن تعداد محصولات رقيب خود در اين عرصه قيمتي، از ظرفيت هاي بسيار مناسبي برخوردار است و مي تواند سهم مهمي از بازار را تحت پوشش قرار دهد.
انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=151332
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه