میهن صنعت:

قوی‌ترین تانک جهان

میهن صنعت: تانک لئوپارد 2 امروزه عنوان قوی‌ترین تانک جهان را با خود به یدک می‌کشد تانکی که ساخته دست متخصصان آلمانی است. و به‌عنوان اصلی‌ترین تانک آلمانی در ارتش این کشور در حال خدمت است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»،  به نقل از پدال قابلیت‌های این تانک به قدری فراوان است که کشورهای قدرتمندی نظیر فرانسه و انگلستان و سوئد و 12 کشور دیگر در دنیا این تانک را برای ارتش خود سفارش داده‌اند. این تانک با بهره بردن از زره کامپوزیتی مقاوم می‌تواند در مقابل حملات شیمیایی و اتمی به راحتی در میدان جنگ به کار خود ادامه دهد.

این تانک هم اکنون در جنگ افغانستان حضور دارد. و کمک شایانی به نیروهای پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در این کشور کرده است. حال می‌خواهیم به معدودی از قابلیت‌های این تانک بپردازیم. این تانک 57 تنی مجهز به یک موتور 12 سیلندر دیزلی 47,600cc توئین توربو است که توانایی تولید 1500 اسب بخار قدرت و 5000 نیوتون بر متر گشتاور را داراست.

باک سوخت لئوپارد گنجایش 1300 لیتر سوخت را داشته و زره این تانک مخوف ساخته شده از سومین نسل کربن سرامیک با کامپوزیت فشرده و استیل سخت می‌باشد که به راحتی می‌تواند در برابر راکت‌های RPG-7 و بازوکا و Hellfire رقابت کند. این تانک کاملاً ضد آب است و می‌تواند کاملا در زیر آب فرو رفته و به مأموریت خود ادامه دهد.

نهایت سرعت این تانک آلمانی 71 کیلومتر بر ساعت می‌باشد. این تانک به عنوان کم‌مصرف‌ترین تانک نیز شناخته می‌شود به طوری که با باک پر 1160 لیتری می‌تواند 650 کیلومتر را طی کند.

این تانک مجهز به قوی‌ترین توپ‌های ضد زره و ضد بتن 155mm می‌باشد. که قادر است در زمانی کوتاه و با هدف‌گیری لیزری دقیق موانع میدان جنگ را منهدم کند.

قیمت این تانک با تجهیزات کامل 7 میلیون دلار می‌باشد.قابلیت‌های این تانک آلمانی به حدی بالاست که در رده‌ای بالاتر از تمام رقبای خود همچون آبراماز آمریکا، مرکاوا اسرائیل، T-120 روسیه و چلنجر انگلستان قرار می‌گیرد تا بار دیگر متخصصان آلمانی توانایی خود را در ساخت خودروهای نظامی همچون خودروهای معمولی نشان دهند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=59308
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه