میهن صنعت :

قیمت‌ها مورد تایید سازمان حمایت نیست

میهن صنعت : رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با اشاره به این‌که قیمت‌های فعلی خودرو مورد تایید این سازمان نیست، گفت: سازمان حمایت فقط قیمت‌هایی که خود مرجع کارشناسی آنها باشد را مورد تایید قرار خواهد داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، سید‌جواد تقوی در گفت‌وگو با تسنیم، ضمن بیان این مطلب که قیمت‌های مورد تایید سازمان حمایت به‌صورت یک قاعده کلی در تمام گروه‌های کالایی در سایت ۱۲۴ درج می‌شود، اظهار کرد: قیمت خودرو، مورد تایید سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان نیست.

وی تصریح کرد: تمام قیمت‌های مورد تایید سازمان حمایت در گروه‌های کالایی در سایت ۱۲۴ درج می‌شود. تقوی ادامه داد: در حال حاضر، شورای رقابت مرجع رسمی تعیین دستورالعمل قیمت‌گذاری خودرو است که در همین راستا، قیمت‌ها را در سایت خود درج کرده است. وی ضمن بیان این مطلب که تاکنون دستورالعمل قیمت‌گذاری خودرو به سازمان حمایت به‌صورت رسمی ابلاغ نشده است، تصریح کرد: اگر آنها خود درباره خودرو تصمیم‌گیری می‌کنند، باید اطلاع‌رسانی را نیز در رابطه با قیمت‌ها انجام دهند.

 تولید وانت کاهش یافت
جدیدترین آمارهای رسمی، حاکی از کاهش ۱۶/۶درصدی تولید انواع وانت در کشور است. به گزارش ایسنا، تولید انواع وانت در تیر امسال با کاهش ۱۶/۶درصدی از ۱۱هزار و ۵۳۹ دستگاه در تیر ۹۱ به ۹هزار و ۶۲۸ دستگاه کاهش یافته است.

در این مدت، تولید انواع وانت در ایران‌خودرو با کاهش ۵۲درصدی از هفت‌هزار و ۵۹۱ دستگاه به سه‌هزار و ۶۴۲دستگاه رسیده است. تولید انواع وانت در گروه خودروسازی بهمن نیز ۴۸/۱درصد کاهش یافته، به‌گونه‌ای که تولیدات وانت در این شرکت از یک‌هزار و ۶۸۹ دستگاه به ۸۷۷ دستگاه رسیده است.

تیر امسال تولید انواع وانت در دو شرکت دیار خودرو و مرتب نیز با افت ۱۰۰ درصدی به صفر رسیده است. در این میان تنها تولید این محصول در شرکت زامیاد افزایش یافته به‌گونه‌ای که تولید انواع وانت در این شرکت با رشد ۱۲۳درصدی از دوهزار و ۲۳۱دستگاه به چهارهزار و ۹۷۶ دستگاه افزایش یافته است.

تولید انواع وانت در چهار ماه نخست امسال نیز با کاهش ۳۷/۷درصدی از ۳۹هزار و ۳۱۸ دستگاه به ۲۴ هزار و ۵۰۱ دستگاه رسیده است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=23310
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه