میهن صنعت :

قیمت‌گذاری جدید خودرو منتظر مصوبه دولت

میهن صنعت : وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: سازمان حمایت با خودروسازان بر سر شیوه قیمت‌گذاری خودرو با ارز مبادله‌ای، به توافق رسیده است که بر این اساس، منتظر تصویب نهایی هیات دولت هستیم.

به گزارش میهن صنعت، وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: سازمان حمایت با خودروسازان بر سر شیوه قیمت‌گذاری خودرو با ارز مبادله‌ای، به توافق رسیده است که بر این اساس، منتظر تصویب نهایی هیات دولت هستیم.

مهدی غضنفری در حاشیه مراسم روز جهانی گمرک در جمع خبرنگاران گفت: در جلسات مشترک دولت و مجلس، روش‌های مختلفی برای کمک به معیشت مردم شامل کارت اعتباری در نظر گرفته شده است؛ اما هنوز این موضوع نهایی نشده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین در خصوص افزایش قیمت خودرو، افزود: سازمان حمایت هیچ افزایش قیمتی را اعلام نکرده؛ اما این سازمان قرار است با خودروسازان طبق تصمیم یکی از جلسات هیات دولت، نحوه قیمت‌گذاری و فروش خودرو را نهایی کنند که این توافق حاصل شده است و متنظر مصوبه دولت هستیم.

وی تصریح کرد: با این وجود همچون گذشته اگر افزایش قیمت‌ها در چارچوب مصوبات سازمان حمایت نباشد، با آن برخورد می‌شود.

غضنفری همچنین در مورد خروج کالاهای اساسی از فرایند تخصیص ارزمرجع خاطرنشان کرد: فعلا هیچ ارز مرجعی در مورد کالای اساسی حدف نشده و ارز مرجع همچنان وجود دارد.

وی اظهار داشت: در مورد صادرات خودرو به عراق یک سری مشکلات بروز کرد که رفع شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین در خصوص برگزاری نمایشگاههای عرضه مستقیم کالا در ایام پایانی سال نیز خاطرنشان کرد: همچون سال‌های گذشته در این ایام، نمایشگاههای عرضه مستقیم کالا و  فروشگاهها با فروش فوق‌العاده، کالاهای خود را به صورت مستقیم در سراسر کشور عرضه می کنند، درهمه استان‌ها و شهرها نیز به میزان کافی نمایشگاه‌های عرضه مستقیم برگزار می‌شود.

به گفته غضنفری، همزمان با این نمایشگاهها، فروش‌های فوق العاده نیز برقرار خواهد بود؛ بنابراین از این بابت مشکلی نخواهیم داشت.

وی درمورد ذخایر کالاهای اساسی نیز گفت: از این نظر ذخایر کالاهای اساسی و مواد اولیه تولید و کشاورزی همچون علوفه مشکلی وجود ندارد و هیچ نگرانی دراین خصوص نداریم.


به گزارش خبرگزاری مهر،
غضنفری همچینن در پاسخ به پرسشی درباره افزایش قیمت خوراک پالایشگاهها برای تولید روغن موتور گفت: در گذشته این پالایشگاهها خوراک خود را با ارز مرجع دریافت می‌کردند که انتظار این بود کالاهای خود را نیز با ارز مرجع توزیع کنند؛ اما به تازگی وزارت نفت این خوراک را با ارز مبادله ای در اختیار آنها قرار می‌دهد و سازمان حمایت نمی تواند آنها را مجبور کند که محصولات خود را با ارز مرجع بفروشند.

وی ادامه داد: قاعدتاً سازمان حمایت با افزایش قیمت محصولات آنها موافقت می‌کند، به همین دلیل قرار شد افزایش‌ها را این سازمان بررسی کرده و سهمی را که واقعا ناشی از گران شدن مواد اولیه است را بپردازند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=10162
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه