میهن صنعت :

قیمت‌گذاری حق شورای رقابت است

میهن صنعت : رییس شورای رقابت با تاکید بر این‌که در هیچ جای دنیا سازمانی با نام حمایت از تولیدکننده و مصرف کننده نداریم، گفت: قانون صراحتا حق قیمت گذاری کالاهای انحصاری را به شورای رقابت داده است.

به گزارش میهن صنعت رییس شورای رقابت با تاکید بر این‌که در هیچ جای دنیا سازمانی با نام حمایت از تولیدکننده و مصرف کننده نداریم، گفت: قانون صراحتا حق قیمت گذاری کالاهای انحصاری را به شورای رقابت داده است.

جمشید پژویان در گفت‌وگو با ایسنا، تصریح کرد: سازمان حمایت از تولیدکننده و مصرف کننده در دوران جنگ که نیاز به کنترل بازار و برخی حمایت‌ها بود تاسیس شد ولی در شرایط فعلی کشور در وضعیت عادی به سر می‌برد قانون به صراحت شورای رقابت را مسوول قیمت‌گذاری کالاهای انحصاری کرده و دیگر جایی برای اعتراض و تردید باقی نمی‌ماند.

وی افزود:‌ متاسفانه برخی افراد شعارها و طرح‌هایی را مطرح می‌کنند و از دید یک کارشناس خنده‌دار است و خیلی از این شعارها حتی با هم قابل جمع نیستند، بحث حمایت از تولیدکننده نیز به یک قاعده و منطقی استوار احتیاج دارد، ما به هیچ وجه نمی‌خواهیم که یک بنگاه ورشکسته شود و یا ضرر بخورد، اما در مبحثی باید کارشناسانه بررسی شود و اگر درخواستی هم بود طبق روال قانونی عملیاتی شود.

پژویان از پیگیری مشکلات خودروسازان خبر داد و اظهار کرد: کارخانه‌های خودروسازی نیز با مشکلاتی روبرو بودند ودرخواست افزایش قیمت داشتند، اما آن‌ها را به شورای رقابت دعوت کردیم و تلاش خواهیم کرد بهترین راه حل را ارائه دهیم.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=8855
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه